Kalmeta: Pruge su opasne; Željezničari: Nije to sve

Iako se željezničari slažu s ministrom da su pruge koje se zatvaraju u iznimno lošem stanju, tvrde i kako prevoze sve manje tereta, ali i putnika. Putnici se, pak, žale kako kasne i smrde.

19.5.2010.
16:15
VOYO logo

Ministar prometa Božidar Kalmeta u srijedu je u Saboru istaknuo da je dio željezničkih linija, pa i one u Slavoniji, privremeno ukinut zbog dotrajalosti i nesigurnosti prometovanja, a ne njihove nerentabilnosti.

Odgovarajući na pitanje HDSSB-ovog zastupnika Bore Grubišića, kazao je kako je željeznička linija Pleternica – Našice privremeno ukinuta jer su pruge u vrlo lošem stanju te su opasne za promet. Dodao je kako zbog nedostatka novca ove godine neće ići u rekonstrukciju pruga, ali da će njegovo ministarstvo dio pruga pokušati obnoviti iduće godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, oni koji tu rade i znaju kakva je situacija, ministru više ne vjeruju. Svjedoče kako pruge godinama propadaju, ne sjećaju se kad je zadnji put u njih netko ulagao, ali se sjećaju 2006. i zatvorene linije između Zagreba i Kumrovca, koja do danas nije ni obnovljenja ni ponovno otvorena.

Čeka li ista sudbina i ostale pruge, poput one na relaciji Sirač – Pčelić, te Pleternica – Našice? Iz iskustva samih željezničara, lako moguće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Željezničari s kojima su razgovarali novinari Globusa svjesni su situacije u kojoj se nalazi tvrtka u kojoj rade, ali i njihova egzistencija. I sami vide propuste vrha HŽ-a, no njih, nažalost, o tome malo tko pita. Lokomotive su, pričaju, stare oko 40 godina, pragovi su truli, tračnice istrošene, a vlak od Lipika do Sirača ne smije voziti brže od 40 km/h. S druge strane, podsjećaju i na Marjan express, kojim se prije 20 godina do Splita prije stizalo nego današnjim nagibnim vlakovima.

Pribojavaju se i nerentabilnosti, kojoj ministar dosad nije uspio doskočiti. Oni primjećuju kako teretni promet preuzimaju ceste i kamioni, te da putnika ima sve manje. A kako i ne bi bilo. Ceste su relativno obnovljene, pa su samim tim i brže, a putnici i sami često svjedoče starim i ofucanim vagonima, nedovoljnom broju istih po kojima se "gužvaju" i k tome još cijelim putem trpe razne nesnošljive smradove.

"Željeznica nam je na nižim granama nego u Srbiji i BiH, skupa je i neefikasna, a hrvatski proizvod je zbog toga manje konkurentan. Naše luke nemaju smisla ako do njih ne vode moderne željezničke pruge. Željeznica sama po sebi ne može biti profitabilna, ali bez nje nema rasta BDP-a", zaključuje dekan zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Ivan Dadić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo