Kakve nas sve prevare vrebaju na rasprodajama?

U mjesecu kad su sve trgovine oblijepljene plakatima koji oglašavaju sniženja, ne škodi upozoriti na trgovačke prevare. Primjerice, Ivana L.

4.1.2011.
11:45
VOYO logo

"Prije Božića gledala sam lijep crni kaput u popularnoj zagrebačkoj trgovini. Cijena mu je bila 599 kuna. Budući da su rasprodaje najavljene odmah za ponedjeljak poslije Božića, odlučila sam pričekati s kupnjom kaputa tri dana i uštedjeti barem 200 do 300 kuna, a i prodavačica mi je rekla da ih imaju jako puno. No, kada je u toj trgovini krenulo sniženje, dočekalo me neugodno iznenađenje. Na etiketi kaputa bila je prekrižena cijena od 699 kuna (kao stara cijena), a kao nova navedena ona od 599 kuna. Odakle sad 699 kuna?!", ispričala je Ivana L. za Večernji list.

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača kažu da se u svijetu ovakvo što ne može dogoditi, no kod nas zakon pogoduje trgovcima, a ne potrošačima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je klasično zavaravanje protivnika. U Europi cijena koja se snižava mora biti minimalno 30 dana na artiklu. Kod nas, nažalost, to nije tako, pa trgovac mijenja cijenu kako želi", objasnio je Tomislav Lončar iz HUZP-a. On napominje da bi kupci prije sniženja trebali zapisati cijene i kada sniženja počnu, vidjeti koliko je proizvod snižen i isplati li se kupnja na sniženju.

Oglašavaju akcije, ali ne moraju istaknuti staru cijenu

Problem je i što kod nas malo ljudi gleda i prati cijene po dućanima, pa se rijetko i primijete obmane. Također, problem je što trgovci mogu oglašavati akcije bez da istaknu staru cijenu proizvoda, pa potrošač ne zna kolika je uopće akcija i dobiva li što njome. Za razliku od inozemnih, kod hrvatskih trgovaca se ne može ni vratiti ili zamijeniti robu kupljenu na rasprodajama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Treba znati i da zakon kaže da ako na izlogu piše sniženje od 70 posto, to znači da najmanje jedna petina robe u dućanu mora i biti snižena 70 posto. No, nažalost, potrošač ne može gotovo nikako provjeriti je li doista takva situacija u dućanu kako piše na izlogu.

Također, Zakon o zaštiti potrošača na kaže da na etiketi proizvoda jasno mora biti istaknuta stara cijena te prekrižena i istaknuta nova cijena. Trgovac je dužan kupcu naplatiti onu cijenu koja je jasno istaknuta na artiklu, a ne onu za koju trgovac kaže da je njemu u blagajni. Ako odbije učiniti tako, slobodno ga prijavite Inspektoratu, piše Večernjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

specijal-201012070191004-rasprodaje

Vezani članci:

arti-201012300643006 arti-201012220851006 arti-201012140066006 arti-201010260109006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo