Nebulozne prepreke ugasile su još jedan projekt, ovoga puta u Dubrovniku

14.8.2014.
14:43
VOYO logo

Unatoč tome što je Ministarstvo turizma čak odlučilo davati poticaje za ploveće hotele, očito o tome nitko nije obavijestio i poznatu hrvatsku birokraciju. Rezultiralo je to gašenjem projekta koji je trebao otvoriti nova radna mjesta i proširiti turističku ponudu. Naime, tvrtka Bostel iz Splita poslala je otvoreno pismo vezano za projekt Botel Dalmatia u Dubrovniku, a koje je upućeno i na adrese Predsjednika Vlade i resornih ministara.

Brod ne može biti i brod i hotel?

Priopćenje smo preuzeli s Dubrovačkog Vjesnika i prenosimo ga u cjelosti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatska je jasno pokazala kako je samo deklarativno za investicije i otvaranje novih radnih mjesta: nakon dva i pol mjeseca zavlačenja, Ured državne uprave za gospodarstvo je poslao odbijenicu za kategorizaciju Botela Dalmatia u Dubrovniku.

Time je onemogućen daljnji nastavak ovog projekta, u čiju je pripremu i održavanje do sada potrošeno pola mijuna eura, izvršen uvoz broda i uposleni hrvatski djelatnici za potrebe botela. Prepreku za kategorizaciju u državnoj Službi za gospodarstvo i Odjelu za turizam predstavlja činjenica što "brod ne može imati dvojaku funkciju, biti brod i hotel"!?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To je posljednja, ali ne i jedina nebulozna prepreka državnih birokrata koji opstruiraju ovaj projekt i splitsku tvrtku Bostel, koja je, najprije u Splitu, a sada i u Dubrovniku, planirala gostima ponuditi novi tip turističke usluge- uslugu smještaja u botelu.

"Sa svakim lijepo, s nikim iskreno"

Umjesto nove ponude, tvrtka Bostel i njeni zaposlenici su dva i pol mjeseca uzalud vjerovali i pokušavali pokrenuti ovaj projekt. Zapravo, sve je započelo glatko krajem svibnja, kada je gradonačelnik Andro Vlahušić predložio smještaj botela u Dubrovniku. Osim prvog incijalnog sastanka, na kojemu je pokazana dobra volja Grada, carine, policije i luke, sve kasnije je išlo po dubrovački "sa svakim lijepo, s nikim iskreno". Potrošilo se dosta vremena na carinsku proceduru kroz koju je trebalo ishoditi deklaraciju za privremeni smještaj broda na vezu i na dokument o privremenom uvozu broda.

To odugovlačenje, nastavilo se i s novim peripetijama - Ured državne uprave je zatražio građevinsku dozvolu za brod dok je na vezu, što je još jedna birokratska glupost jer brod ima dokumente izdane od klasifikacijskog društva, što je ekvivalent istom. Trebalo je uložiti dosta truda i vremena da se dokaže kako je to nebulozan zahtjev, s čime se u konačnici složilo i Ministarstvo turizma. A onda su smislili i novi, još banalniji razlog za odugovlačenje - bilo je potrebno ishoditi "odgovarajući akt Ministarstva" s kojim se dokazuje da brod može obavljati ugostiteljsku djelatnost!? Kada se potvrdilo da i to može, ipak je odbijen zahtjev za kategorizaciju botela.

Cijela dosadašnja birokratska procedura bez jasne logike i reda prisilila je tvrtku Bostel da koncem srpnja podnese i kaznene prijave protiv odgovornih sa sumnjom da su se udružili za namjerno blokiranje projekta. Osim kaznene prijave, tvrtka Bostel će sudskim putem zatražiti i naknadu štete koja joj je pričinjena kao investitoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, prije svega ispričavamo se gostima kojima smo bili prisiljeni odbiti rezervacije i ljetovanje na botelu u Dubrovniku. Priznajemo, nismo se uspjeli izboriti s nagomilanim državnim aparatom i probiti se kroz besmislene i ograničavajuće propise. Pitamo se hoće li hrvatska Vlada konačno shvatiti tko je glavni krivac za blokiranje investicija, ali i da ne može pokrenuti Hrvatsku, dok drastično ne razbije nedodirljivu utvrdu preskupih državnih službenika i pretvori ih u javni servis građana Republike Hrvatske!

S ovakvim propisima i zakonima, Hrvatska i ne može imati ili očekivati bolju sudbinu od ove koju ima - kontinuirani rast nezaposlenosti, pad BDP-a, povećanje zaduženosti i srozavanje kreditnog rejtinga u kategoriju "totalno smeće"!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo