Kako profitirati u krizi?

Iako je prosječnom tročlanom kućanstvu svaki mjesec nedostaje 2.350 kuna, analitičari tvrde da su hrvatski kupci ipak profitirali jer se njihov novac bolje vrednuje.

23.4.2011.
18:20
VOYO logo

Izostane li u Hrvatskoj očekivano povećanje dohotka i dodatni porast nezaposlenosti, to će dovesti do daljnje stagnacije ili čak i blagog pada potrošnje. No, uz smanjenje nezaposlenosti i povećanje radnih dohodaka doći će i do blaga rasta potrošnje.

Tvrdi to dr. sc. Igor Matutinović, direktor GfK centra za istraživanje tržišta. Ujedno upozorava da se sva događanja na globalnom planu osjećaju i kod nas, pa će tako i na naš gospodarski oporavak utjecati rastuća cijena nafte i hrane koja će se odražavati i na povećanje troškova života i na smanjenje raspoloživih sredstava za kupnju prehrambenih proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene pale 4 posto!

Zabrinuti na vlastiti opstanak, trgovački su lanci na krizu u Hrvatskoj odgovorili sniženjem cijena. Na razini Lijepe naše cijene su od 2008. do 2009. godine rasle tri posto, dok su od 2009. do 2010. pale četiri posto. Jedina regija u kojoj cijene nisu pale je Dalmacija, dok su na sjevernom Jadranu cijene zabilježile najveći pad - sedam posto.

"Akcije, promocije, niže cijene, oružje su koje trgovački lanci koriste da bi privukli kupce i minimalizirali učinke krize", kaže Ana Matić iz GfK-a. Dodaje da manje prodavaonice imaju, za razliku od lanaca, i manji manevarski prostor za snižavanje cijena. Tako cijena u malim prodavaonicama pada samo jedan posto, ali se to jako odražava na količinsku prodaju koja pada čak 15 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz diskonte koji bilježe rast količinske prodaje od 53 posto, profitiraju i drogerije. U njima je cijena pala za 17 posto, a ekonomičnija pakiranja ili promocije poput "kupi tri, plati dva", utjecali su na rast količinske prodaje od čak 82 posto, piše Vjesnik.

Hrvati naučili kako kupovati u krizi

Matić navodi kako su turbulencije ostavile trag i na potrošačkim navikama, pa hrvatski građani kupuju manje i ciljano, ali i proizvode s nižim cijenama i one koji su na akciji. Tako kupuju češće, ali manje po vrijednosti kupnje. Više se ne ide u velike šopinge, biraju se nebrendirani proizvodi i jeftinije prodavaonice.

S time se slaže i Tatjana Rajković, direktorica SBU Ad Hoc istraživanja. Prodajna su mjesta naime preplavljena izvansezonskim sniženjima, cijelu godinu nude različite akcije, od pojave kupona za popuste u časopisima i lecima do vikend-akcija.

"U krizi su profitirali kupci jer se njihov novac bolje vrednuje. Jednostavno, novca je manje, konkurencija je prevelika i proizvođači i trgovci nemaju pravo na pogrešku. Pogreške se plaćaju odlaskom u drugu prodavaonicu ili prelaskom na druge brendove", kaže Rajković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema posljednjim podacima GfK, prosječnom tročlanom kućanstvu svaki mjesec nedostaje 2.350. Drugim riječima, raspolaže s 6.350 kuna, a prema samoprocjeni potrebno im je 8.700 kuna.

Vezani članci:

arti-201103200368006 arti-201103010201006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo