Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Kako prepoznati namješten javni natječaj?

Korisnici javnih natječaja dužni su raspisati natječaj kojim će kupiti najpovoljniju uslugu, no to se načelo često zanemaruje. Tako sve češće imamo priliku čuti da su natječaji namješteni, a brojni mali poduzetnici razočarani.

Prijevara, odnosno načina za namještanje natječaja određenim izvođačima sve je više. No, može ih se razotkriti. Tako treba paziti na slučajeve kada:

1. se od sudionika traži da jedne te iste podatke o sudjelovanju u natječaju upišu u različite obrasce,

2. naručitelj neposredno prije isteka roka za prijavu na natječaj može svim njegovim sudionicima istodobno dati na uvid tehničke specifikacije ugovora, što može dovesti do dogovaranja sudionika na štetu naručitelja,

3. uvjeti odabira izvođača mogu biti neproporcionalno postavljeni,

4. su uvjeti sudjelovanja nejasni bez detaljnih potkriterija,

5. je previše potkriterija,

6. je pretjerano olakšavanje sudjelovanja u natječaju,

7. je nedefiniran broj etapa javnog natječaja, bez jasnog kriterija završetka pregovora,

8. postoji neopravdana podjela pojedinačnih ugovora u nekoliko manjih ugovora,

9. se aneksi ugovora sklapaju bez odgovarajućeg postupka,

10. se sklapaju neopravdani aneksi koji zaoštravaju kriterije sudjelovanja (najčešće pod izgovorom neočekivanih uvjeta ili žurnosti),

11. postoji nedovoljan nadzor nad sudionicima natječaja,

12. postoji nedostatak investicijskog planiranja prije raspisivanja natječaja,

13. postoji neosnovana promjena stavki natječaja suprotna zakonu.

Business.hr piše da sudionik u slučaju podnošenja žalbe treba reagirati brzo, a zahtjev za reviziju treba podnijeti naručitelju.

Vezani članci:

arti-201003290402006
arti-201003200077006

Povratak na Net.hr