Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Tvrtka iz Zagreba postala najbrže rastući startup u srednjoj Europi

Kad je konzultantska kuća Deloitte 2009. objavila da je mala zagrebačka informatička tvrtka Multicom proglašena najbrže rastućim startupom u srednjoj Europi, svi su se pitali čime se ta tvrtka uopće bavi.

U posljednjih sedam godina otkad postoji, Multicom se pretvorio u tržišnog lidera u isporuci i proizvodnji softvera za obračun i naplatu potraživanja (billing) u telekomunikacijskoj industriji u Hrvatskoj, a prošlog tjedna je objavio i da je preuzeo dio poslovanja poljske IT tvrtke Asseco u Hrvatskoj. Lani je Multicom imao prihod od 21,2 milijuna kuna, neto dobit od 3,2 milijuna kuna i povećao je broj zaposlenih za sedam, na 37 visokokvalificiranih radnika.

Zoran Vujčić, suosnivač i direktor Multicoma, kaže za Poslovni dnevnik da su u posljednjih godinu dana toliko narasli da su prvi put morali zaposliti poslovnu tajnicu, a osim računovodstva ugovoriti suradnju s pravnom tvrtkom koja će ih pratiti.

Multicom je nastao 2006. godine, nakon što je Vujčić dao otkaz u H1 Telekomu, gdje je bio tehnički direktor. “Dan nakon što sam dao otkaz, sjeo sam ujutro u ženin auto na parkiralištu ispred kuće i 15 minuta razmišljao kamo da krenem: tražiti prostor za tvrtku ili ugovarati sastanke i hvatati poslove”, kaže Vujčić. Tvrtku je osnovao s poslovnim partnerom Davorom Udierom, a prvi posao su dobili kad ih je jedan sistemski integrator angažirao kao podugovaratelja za posao za financijsku instituciju.

Nemaju brodove i ne voze mercedese

Vujčić ističe i da se tvrtka nije zaduživala, nego su rasli isključivo organski. Od dobiti bi financirali nova radna mjesta u idućoj godini, a u slobodno vrijeme između podugovarateljskih poslova razvijali su vlastita rješenja. Unatoč rastu, nisu prestali raditi na vlastitim novim projektima, pa svake godine naprave dva-tri interna projekta koja nisu po narudžbi.

Za uspjeh je, ističe Vujčić, ključno pronaći dobrog poslovnog partnera. Njegov poslovni partner Uider je, kaže, potpuno drukčijeg karaktera. No, podjednako je bitno što obojica ne voze mercedese i nemaju brodove. Važnijim smatraju stalno ulaganje u tvrtku i njezine zaposlenike.

“Lani smo usred krize certificirali dvadeset ljudi, zaposlenicima plaćamo fitness, organiziramo team buildinge, zajednička skijanja, uredili smo ured tako da se ovdje mogu igrati biljar, stolni tenis i pikado. Jednostavno smo zaključili da to nije segment u kojem treba štedjeti”, kaže Vujčić.

Povratak na Net.hr