Kako je Jure Radić ostao bez 8 milijardi eura?
Ovo su vrijednosti samo nekih projekata u koje je ulazio IGH. Osim loše sudbine koja ih je zadesila (ili su propali, ili odgođeni, ili je njihova realizacija vrlo upitna), povezuje ih i lik Jure Radića. Svoje je sudjelovanje u njima IGH, odnosno Jure Radić glasno najavljivao, ali su uglavnom u tišini iz njih izlazili, prethodno utrživši na rastu dionica.
1. Propala suradnja s ruskim SKM-om, posao vrijedan dvije milijarde eura U siječnju 2008. godine IGH je najavio svoj velik prodor u Rusiju potpisavši čak šest ugovora s tamošnjom građevinskom tvrtkom SKM. Najavljeno je osnivanje triju zajedničkih tvrtki u Moskvi te jedne u Zagrebu, te rečeno da time počinje zajedničko vođenje SKM-ovih projekata na ruskom i ukrajinskom tržištu, čija je vrijednost oko dvije milijarde eura i koji se trebaju realizirati u iduće tri do četiri godine.
No, suradnja je propala, a povod prekidu suradnje bilo je projektiranje ledene dvorane u jednom ruskom gradu u blizini Moskve. IGH je za SKM izradio taj projekt, no prema riječima
2. Propalo projektiranje hidroelektrana u Rusiji, posao vrijedan 2,5 do tri milijarde eura Sredinom svibnja 2008. godine javnosti je priopćeno da je IGH dobio posao projektiranja 10 hidroelektrana u Čečeniji, za koji je Radić rekao da vrijedi 2,5 do tri milijarde eura. Posao gradnje hidroelektrana dobila je slovenska tvrtka Riko grupa, a prema Radićevim riječima vrijednost posla u tom projektu koji se odnosi na IGH bila je oko 100 milijuna eura.
No, IGH ipak neće projektirati te hidroelektrane jer su se u Riko grupi osjetili prevarenima kada su im iz IGH priznali da nemaju iskustva u projektiranju hidroelektrana, te da će za posao u Čečeniji angažirati podizvođače. U Riko grupi na to nisu pristali, raskinuli su suradnju te angažirali drugu hrvatsku tvrtku Elektroprojekt, koju je IGH i planirao angažirati kao svojeg podizvođača.
3. Odustajanje od Zagrepčanke, posao vrijedan 46 milijuna eura U kolovozu 2008. godine IGH je pobijedio na natječaju za kupnju idealnog dijela zemljišta Zagrepčanke, ponudivši Zagrebačkom holdingu 46 milijuna eura. No, nakon potpisivanja ugovora u listopadu, saznalo se da IGH nema novca za to zemljište. Nakon duge trakavice, u kojoj je Jure Radić ponavljao da će osigurati novac i da je za taj projekt našao (tajnog) strateškog partnera, krajem godine s Holdingom dogovara produljenje roka uplate do kraja 2009. godine.
Za to je vrijeme IGH plaćao kamatu. No, krajem prošle godine Holding raskida ugovor s IGH-om jer Radićeva tvrtka nije uplatila ugovoreni iznos. Trenutačno se vodi spor zbog uplaćenog predujma i kamata, ukupno 7,5 milijuna eura. Holding želi naplatu cijelog predujma, a IGH želi nagodbu o tome, pa su pregovori još u tijeku.
4. Na čekanju: Zračna luka Zagreb, projekt vrijedan 230 milijuna eura U listopadu 2008. godine na međunarodnom natječaju za idejno arhitektonsko rješenje novog putničkog terminala zagrebačkog aerodroma pobijedio je projekt IGH i arhitekata Branka Kincla i Vladimira Neidhardta. No, projekt stoji, a za to je krivac većinski vlasnik aerodroma – država.
Ipak, to je još jedan od projekata u kojima je trebao sudjelovati IGH i od kojega najvjerojatnije neće biti ništa. Pleso će najvjerojatnije ići pod koncesiju, a koncesionar će odlučiti o arhitektonskom rješenju novog terminala.
5. Izgradnja autoceste u Crnoj Gori, posao vrijedan 2,7 milijardi eura Bivši premijer Ivo Sanader sredinom ožujka obavijestio je javnost da su Konstruktor, IGH I Tehnika dobili posao gradnje autoceste kroz Crnu Goru, vrijedan 2,7 milijardi eura. Hrvatske bi tvrtke gradile autocestu na kojoj bi bile i koncesionari, a njihov je udjel u tom poslu milijarda eura.
Iako su crnogorska vlada i hrvatske tvrtke potpisali ugovor, pa čak i svečano otvorili radove, posao stoljeća za Konstruktor, IGH i Tehniku polako postaje fijasko stoljeća. Trakavica oko jamstava do kojih hrvatske tvrtke ne mogu doći traje već dulje vremena. Crnogorci im stalno produljuju rokove, a novi je rok u utorak. No, od bankovnih je jamstava spornija mogućnost da Crna Gora uspije financirati gradnju te autoceste, piše
arti-201002260144006 arti-201002260480006
403 Forbidden