Direktor IGH Jure Radić i direktor Konstruktora Željko Žderić ipak su zatražili pomoć hrvatske Vlade u osiguranju jamstava za izgradnju autoceste Bar-Boljare u Crnoj Gori.
Iz više izvora Poslovnom dnevniku je potvrđeno da su obojica zbog toga posjetili Banske dvore.
Glavni ljudi konzorcija tih privatnih tvrtki žele da za kredit koji bi dobili ili od banaka ili od EBRD-a i EIB-a dobiju državno jamstvo.
Vlada na čelu s Jadrankom Kosor još se nije izjasnila hoće li i na koji način pomoći domaćem konzorciju, kojemu u slučaju neosiguranja jamstava propada posao od 2,77 milijardi eura.
Navodno su u Vladi skloniji određenoj pomoći kroz fondove koji se upravo osnivaju ili samo kroz utjecaj i lobiranje kod banaka.
Jure Radić i Željko Žderić nisu se javljali na pozive Poslovnog dnevnika.
Situacija s jamstvima za kredite u vrijednosti od oko 815 milijuna eura, koliko treba osigurati za konačni potpis ugovora u Crnoj Gori, sve se više komplicira.
Iako se još u rujnu tvrdilo da su UniCredit i Zagrebačka banka dali jamstva te da su spremni osigurati polovicu kredita, početkom ovog tjedna neki su mediji objavili da to nije točno.
Iz Zagrebačke banke su odgovorili da nemaju komentara.
Neslužbeno se može saznati da su UniCredit i Zaba svoje kredite uvjetovali osiguranjem dijela kredita od strane Konstruktora, IGH i Tehnike. Navodno da bi se aktiviralo pismo namjere konzorcij je trebao osigurati oko 100 milijuna eura, međutim to se nije dogodilo i došlo je do javnog prepucavanja.
Glavni argument Radića i Žderića pri traženju pomoći od Vlade je brodogradnja, čuvanje radnih mjesta i omogućavanje velikog izvoza. Isto tako, pozivaju se i na primjere zapadnih država koje pomažu svojim tvrtkama. Domaći konzorcij od ukupno 2,77 milijardi eura mora osigurati financiranje od milijarde eura. Od toga je 815 milijuna potrebno za prvu fazu i ključno je za posao. Ako bi cijeli iznos tražili od Vlade, praktički bi "pojeli" sav kreditni potencijal koji se želi osloboditi za pomoć što više tvrtki.
Za Vladu je odluka o davanju jamstava škakljivo političko pitanje, jer se u ovom trenutku ne daju jamstva ni državnim tvrtkama poput HAC-a za završetak već potpisanih ugovora za hrvatske autoceste.
Domaći konzorcij ima vremena još samo mjesec dana za osiguranje kredita, no Vlada Crne Gore već je počela pregovore s drugoplasiranim izvođačem koji je spreman spustiti svoju cijenu, piše Poslovni dnevnik.
Prethodni članci:
arti-201001120293006 arti-201001100718006