Iz Sindikata poručuju da uprava HT-a mora većinskom vlasniku Deutsche Telekomu i ostalim dioničarima isporučiti profit veći nego prošle godine. Smatraju da su to pravi razlozi za otpuštanje ovolikog broja radnika.
"Pri tome ih ne zanima gospodarska kriza u Hrvatskoj, ne zanima ih niti stanje telekomunikacijske mreže, niti zadovoljstvo korisnika naših usluga, niti razvoj telekomunikacijskog tržišta... a najmanje radnici koji su ostvarili taj profit", stoji u priopćenju Sindikata HT-a.
'Posla ima preko svake mjere'
Posla ima preko svake mjere, ali poslodavac ne želi plaćati radnike, već preko leđa radnika osigurati profit dioničarimaDodaju kako će najmoćnija, najprofitabilnija i najpoželjnija kompanija u Hrvata radi profita njemačkog vlasnika gurnuti i hrvatske građane i svoje radnike još malo dublje u krizu.
"U tu svrhu poslodavac je 2. siječnja 2012. godine Radničkom vijeću HT d.d. dostavio materijale u kojima poslodavac tvrdi da na 217 radnih mjesta na kojima trenutno radi 2.082 radnika ima 450 radnika koji više nemaju posla. A činjenice su upravo suprotne! Posla ima preko svake mjere, ali poslodavac ne želi plaćati radnike, nego preko leđa radnika osigurati profit dioničarima", navodi se dalje u priopćenju.
Sindikati će o daljnjim sindikalnim akcijama i prosvjednim aktivnostima zbog novih otkaza hrvatsku javnosti izvijestiti na pres-konferenciji u utorak.
"U okviru procesa restrukturiranja iz kompanije odlazi oko 450 radnika. Prosječna otpremnina po zaposleniku iznosi oko 360.000 kuna bruto što je u prosjeku šest puta veći iznos od zakonom propisanog", stoji u priopćenju Uprave HT-a.
Kao razloge za smanjenje broja zaposlenih navode trendove na telekom tržištu i nove okolnosti poslovanja.
"Osim globalnog trenda pada prihoda od osnovnih telekom usluga, smanjenja ukupne vrijednosti hrvatskog telekom tržišta s 15 na 13 milijardi kuna u zadnje tri godine, sve jačeg utjecaja konkurencije, regulatornih promjena te smanjene kupovne moći u Hrvatskoj, značajan utjecaj imaju i ulaganja kompanije u napredne tehnologije, razvoj usluga i infrastrukture te unapređenje poslovnih procesa", stoji u priopćenju.
Navodi se i kako tijekom otkaznog roka radnici ne moraju dolaziti na posao te zadržavaju sva prava koja proizlaze iz Kolektivnog ugovora. Kroz program "Podrška Plus" radnicima je na raspolaganju cijeli niz usluga te kvalificirani stručnjaci koji ih savjetuju pri lakšem snalaženju na tržištu rada, odnosno u rješavanju njihovog radnog statusa.
"Organiziraju se radionice, tiskaju brošure putem kojih se radnici upoznaju s tržištem rada i načinima na koje se kvalitetno plasirati, a sve to dostupno im je na posebnim internet stranicama kojima mogu pristupati tijekom cijelog otkaznog roka", zaključuje se u priopćenju.