Naime, Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) reagirala je na takvu poslovnu politiku operatora pokrenuvši postupak izmjene, odnosno dopune Općih uvjeta poslovanja Hrvatskog Telekoma. U taj dokument ugrađena je i odluka o naplati provizije.
Državni inspektorat obavijestio HAKOM, oni pokrenuli proceduru
"Sve je počelo nakon što smo mi alarmirali Državni inspektorat informirajući ih o činjenici da Hrvatski Telekom d.d. krši članak 8. Zakona o zaštiti potrošača, prema kojem davatelj usluge ne smije naplatiti izdavanje računa, a sukladno tomu ni primiti novac od provizije u vlastitu prostoru. Tražili smo stoga od Državnog inspektorata da utvrdi po kojoj se osnovi naplaćuje naknada, no oni su nam rekli kako za takvo što nisu nadležni. Ono što nas je iznenadilo jest da su o svemu izvijestili HAKOM koji je i Savez udruga za zaštitu potrošača obavijestio o svom postupanju, odnosno ukidanju provizije", objasnila je Nela Kovačević, voditeljica splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača.
Uzimanje provizije bilo je, prema njezinim riječima, protivno i Zakonu o obveznim odnosima koji kaže da je usluga, u ovom slučaju izdavanje računa, neodvojiva od glavne, dakle telekomunikacijske, te se ne bi smjela naplaćivati, prenosi Slobodna Dalmacija. Uostalom, naplata vlastitih računa za T-Com ne predstavlja ekstra uslugu kao za, primjerice, Hrvatsku poštu ili FINA-u, pa sukladno tomu nemaju osnova za naplaćivanje provizije, drži Nela Kovačević.
HT: Možda ukinemo uslugu plaćanja računa
Iz Hrvatskog Telekoma su pak poručili da "ovakav način plaćanja računa generira određeni trošak jer podrazumijeva angažman ljudskih resursa, koji HT kao vjerovnik ima pravo naplatiti od korisnika dužnika na temelju članka 163. Zakona o obveznim odnosima".
"Ukoliko HT bude prisiljen odlukom HAKOM-a izmijeniti svoje opće uvjete poslovanja, HT će biti primoran razmotriti poslovnu održivost pružanja usluge plaćanja računa na svojim prodajnim mjestima", kazali su iz HT-a.