Na sajmu Innotrans, koji se održavao od 18. do 21. rujna, bilo je 13 šefova HŽ-a i dvije prevoditeljice. Od toga je 11 HŽ-ovaca u Berlin i natrag putovalo zrakoplovom, a njih četvero vlakom. HŽ, iz kojeg se planira otpuštanje 2.700 radnika i koji muku muči svaki mjesec s isplatom plaća, platio je te zrakoplovne karte po astronomskim cijenama. Naime, 4.567 kuna po osobi – koliko je prosječno iznosila u slučaju HŽ-a avionska karta za povratni let Zagreb – Berlin, inače je cijena za poslovnu klasu.
Astronomske cijene
No, u HŽ-u tvrde da su direktori letjeli ekonomskom klasom. Ali cijena povratne zrakoplovne karte Zagreb – Berlin u toj klasi, ovisno kad se rezervira – primjerice mjesec dana ili samo nekoliko dana unaprijed – stoji između 1.500 do 2.800 kuna. Stoga nije jasno kako je HŽ plaćao tako astronomske cijene za ekonomsku klasu, piše Večernji list.
Četvorka besplatno putovala vlakom
Avionom u Berlin su na trošak HŽ Holdinga išli predsjednik uprave Rene Valčić, dva člana uprave, zatim direktor financija i šefica međunarodnih odnosa te dvije prevoditeljice. Za njihovih sedam avionskih karata plaćeno je 32.736 kuna. HŽ Infrastruktura za dva člana uprave prijevoz avionom do Berlina platila je 9.756 kuna, HŽ Cargo za svog predsjednika uprave 4.857 kuna, a Vuča vlakova za svog direktora 2.891 kunu. I dok su svi oni letjeli u Berlin po enormnim cijenama, predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Damir Grgić s troje svojih kolega je na berlinski sajam i natrag putovao vlakom. I to besplatno jer su zaposlenici HŽ-a.
Grgića je to putovanje koštalo fotelje. Njega je, naime, ministar Siniša Hajdaš Dončić smijenio prošli tjedan jer se u četvrtak nije pojavio na sastanku vezanom uz TŽV Gredelj, koji je tvrtka kći PP-a. Grgić nije stigao na taj sastanak jer se iz Berlina u Zagreb vraćao vlakom, a taj put traje 16 sati. Stoga mu je put natrag u Zagreb trajao puno duže nego kolegama koji su putovali zrakoplovom.
Poslovni razlozi
Grgić je u Zagreb stigao tek u petak. Kaže da je smjena za njega svršen čin i da se ne bi na to osvrtao. Na put vlakom u Berlin su se odlučili, objašnjava, kako bi prošli kroz strane kolodvore i vidjeli kako željeznički promet ondje funkcionira. Putnički prijevoz nije imao troškove prijevoza na sajam, ali je zato hotelski smještaj platio 17.674 kuna, i to u hotelu s četiri zvjezdice u kojima su odsjeli i ostali HŽ-ovci u Berlinu.
O razlozima Grgićeve smjene stoga još se može špekulirati. Pitanje je, je li Grgić namjerno odugovlačio s povratkom iz Berlina u Zagreb kako ne bi stigao na sastanak? Odnosno, je li izostanak sa sastanka dovoljan razlog za nečiju smjenu ili se nešto krije u pozadini svega?