"Hrvatska je 2010. potrošila oko osam posto proračuna za državne potpore, odnosno 9,5 milijardi kuna. Mjereno udjelom u BDP-u, to je 2,85 posto i bitno je više nego što su potpore u Europskoj uniji.
Za razliku od europskih država koje glavninu svojih potpora usmjeravaju u istraživanje, regionalni razvoj i zaštitu okoliša, Hrvatska podupire svoje gubitaše, željeznice, brodogradnju i poljoprivredu. Svaki zaposleni godišnje za potpore daje više od jedne prosječne plaće, odnosno 6.900 kuna", kazala je Olgica Spevec, šefica Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Premda potpore odnose oko 8 posto proračuna, Spevec je mišljenja da nova vlada neće moći štedjeti u tom segmentu jer se u jednoj godini ne može napustiti postojeći sustav.
"Ne mogu prestati voziti vlakovi ili druge vrste prometa koje država subvencionira. Na novoj je vladi da kaže hoće li nastaviti poticati gubitaše ili će imati snage da jednom zauvijek s time raskrsti", izjavila je Spevec i dodala kako nije uvjerena da se dosadašnji proces privatizacije brodogradilišta može poništiti i krenuti iznova, jer je Hrvatska potpisivanjem Ugovora o pristupanju EU preuzela jasnu obvezu da brodogradilišta mora privatizirati do ulaska u EU sredinom 2013. godine.
Državne potpore za brodogradnju iznosile su u 2010. godini 1,24 milijarde kuna.