U potrošačkoj košarici hrvatskih građana robne marke su dosegle udio od 13,6 posto, za razliku od 2004. kada ih je bilo tek 5,4 posto.
"Robne marke su najzastupljenije u grupi prehrambenih proizvoda, gdje su početkom ove godine zastupljene s 19,4 posto, što je za 4 postotna boda više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Među sredstvima za pranje i čišćenje u kućanstvu robne marke čine 13,5 posto, a u proizvodima za osobnu higijenu 10,1 posto", tumači rezultate istraživanja Ana Matić iz GfK.
Isprva su robne marke više kupovali visokoobrazovani ljudi koji su o njima imali više informacija, dok ih danas podjednako kupuju sve obrazovne skupine. Međutim, u kućanstvima s niskim prihodima robne marke zauzimaju čak 20,3 posto njihove potrošnje.
Prema pisanju Banke.hr, za robnim markama najviše posežu Slavonci, kod kojih su one 2009. bile zastupljene s čak 18 posto. Dalmatinci, čini se, više vole brendirane stvari, pa njima robne marke čine 11 posto potrošnje. Upravo uz tu popularnost robnih marki vezan je i porast prodaje u diskontima i hipermarketima, a potrošači vole i akcije, degustacije i loyality programe. Unatoč svemu tome, cijena je ipak presudna.
"U hipermarketima su cijene proizvoda koje smo promatrali narasle dva posto, a količinska prodaja 13 posto. Istodobno, cijene u supermarketima narasle su jedan posto, a prodano je dva posto manje robe. I u malim dućanima cijene su rasle jedan posto, a prodaja pala sedam posto. Najveći dobitnik je jedini diskont na našem tržištu – Lidl, koji je uz prosječno tri posto niže cijene povećao količinu za 46 posto, i tako se za 2009. našao na četvrtom mjestu po udjelu na maloprodajnom tržištu", pojasnila je Matić, dodajući kako je na prvom mjestu i dalje Konzum, dok ga slijede Kaufland, Plodine, Lidl pa Billa.
Prethodni članci:
arti-201006300585006 arti-201005080073006