Posljednjih dana, uz priču o povećanju PDV-a, vodeći ljudi naše države u medijima daju izjave o smanjenju stope PDV-a na "dječju hranu", kao obliku zaštite najugroženijih i pomoći obiteljima s djecom, navodi udruga Roda u svom reagiranju na službenim stranicama.
Kruška, mrkva, tikvica
Onim roditeljima koji su svoju djecu hranili jednostavno i zdravo – dojili, davali zdravu dohranu kao uobičajeni dio obiteljske prehrane, vjerojatno je jasno da od te međustope neće puno ili gotovo ništa profitirati, smatraju oni.
"Poštovani ministri, dječja hrana su: mrkva, jabuka, kruška, krumpir, tikvica, kukuruzno brašno, riža, proso, piletina, maslinovo ulje i mnoge druge zdrave namirnice, a prije svega – majčino mlijeko", poučava našu Vladu udruga roditelja.
Kome se onda ide naruku smanjenjem stope PDV-a na dječju hranu? U Rodi kažu – velikim korporacijama.
Agresivni marketing, a ne zdravlje
"Na nadomjestke za majčino mlijeko već je određena nulta stopa PDV-a, što znači da je majkama koje zbog nedostatka informacija i podrške ne doje već od ranije olakšana nabava hrane za njihovu djecu. Ostala 'dječja hrana' na koju Vlada želi uvesti nižu stopu PDV-a konzervirane su kašice, sokovi, instant-čajevi i prerađena hrana – redom od istih velikih proizvođača koji proizvode i nadomjestke za majčino mlijeko. Ta hrana nikako nije i ne mora biti prvi izbor za dohranu djeteta, kao što adaptirano mlijeko ne bi trebalo biti prvi izbor umjesto dojenja", spočitavaju im.
To što je prodaja takve "dječje hrane" ogromna, nikako nije zbog toga što su konzervirane kašice i instant-čajevi djeci potrebni, nego zato što su njihovi proizvođači vrlo uspješni u marketingu svojih proizvoda, dodaju.
Navode da se spomenuti hvale tonama prodanog instant-čaja "od prvoga tjedna", dok se istovremeno stručnjaci trude majkama objasniti da se djetetu do navršenog 6. mjeseca ne bi smjelo davati ništa osim majčina mlijeka, a posebno ne čak i opasne zašećerene čajeve "od prvoga tjedna".
"Upravo će tih nekoliko velikih proizvođača najviše profitirati najavljenom nižom stopom PDV-a i time još više povećati svoju agresivnu marketinšku moć", navodi udruga.
Majčino mlijeko – lijek, hrana i ušteda
S druge strane, Vlada ne poduzima ništa za promociju dojenja, koja znači i hranu i lijek, ali i uštedu obiteljima s malom djecom, opominju. Nadaju se, također, da će se Vlada povesti za svijetlim primjerima porezne politike vezane uz dječju opremu.
"U Velikoj Britaniji je porez na autosjedalice samo 5%, čime potiču njihovu upotrebu i povećavaju sigurnost djece u prometu", navode.
specijal-201012070191004-PDV