Preostaje vidjeti kako će kormilariti u još neizvjesnijem i zahtjevnijem drugom dijelu godine, no po polugodišnjem rezultatu Croatia osiguranje povećalo je dobit s 36,4 milijuna na 51,9 milijuna kuna, što upravi otvara nadu za bonus. Doduše, Zdravko Zrinušić formalno je još na čelnoj poziciji u upravi, a na njegovo mjesto treba doći Krešimir Starčević, a nije poznato hoće li i Zrinušić imati pravo na stimulativnu nagradu. Janafova je dobit s Draganom Kovačevićem na poziciji predsjednika uprave skočila s 32,1 na 36,3 milijuna kuna, dok Narodne novine, ponajviše zahvaljujući smanjenju rashoda, polovicu godine pod vodstvom Petra Piskača završavaju povećanjem dobiti s 1,86 milijuna na 6,67 milijuna kuna.
Koliki bi bonus menadžerima tih triju tvrtki mogao biti i isplaćen nastave li takvo poslovanje do kraja godine, nije još uvijek moguće precizno utvrditi jer po kriterijima koje je postavila Vlada, nadzornim je odborima ostavljeno da odluče u koji će od tri razreda (male, srednje i velike tvrtke) razvrstati tvrtke. Ovisno o razredu, menadžeri mogu dobiti nagradu od 60 posto za male do 80 posto za velike tvrtke. Po svemu sudeći, za očekivati je da sve tri spomenute tvrtke uđu u grupu srednje velikih poduzeća, što bi značilo i mogućnost bonusa na plaću do 70 posto bruto iznosa, a to bi na godišnjoj razini, prema neslužbenim procjenama, nosilo isplatu nagrada i preko 140 tisuća kuna.
U skupini dobitaša, koji bi također mogli dobiti bonuse, još su i menadžeri ACI-ja, Hrvatske lutrije, Financijske agencije, Hrvatskih šuma, Odašiljača i veza, Plovputa i Plinacra, iako su njihovi rezultati nešto slabiji u odnosu na postignuće u prošloj godini. Od 21 javnog poduzeća, dakle u svega deset njih poslovalo se s dobiti, uz napomenu da Hrvatske vode imaju specifičan status i neprofitabilna su javna ustanova, te tamošnji menadžeri nemaju menadžerske, nego klasične ugovore o radu.
Novi tip menadžerskih ugovora
Međutim, Vladin sustav nagrađivanja menadžera javnih poduzeća predviđa bonuse i za one koje uspiju smanjiti negativne rezultate poslovanja. Gubitke je tako, u prvom polugodištu, uspio smanjiti Croatia Airlines, s 99,2 na 87,7 milijuna kuna, te Autocesta Rijeka – Zagreb, koja je lani bilježila gubitak od 167,4 milijuna, a ove godine od 152 milijuna kuna. No, osim moguće nagrade uprave, baš te dvije tvrtke ovih dana ulaze i pod novi režim koji je provodi resorni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, piše Poslovni dnevnik.
Predsjedniku uprave Croatia Airlinesa Krešimiru Kučku već je uručio novi tip menadžerskih ugovora po formuli '1 plus 3', a koji ministru ostavlja mogućnost da, ovisno o tome je li zadovoljan rezultatima prve godine rada, produlji ili ne produlji menadžerske ugovore za još tri godine. Takav obrazac ugovora slijedi i Željku Denoni u Autocesti Rijeka – Zagreb, te ostalim većim gubitašima iz resora, od HŽ-a do HC-a i HAC-a. Ta su javna poduzeća povećala gubitke u ovoj godini, HŽ holding čak s lanjskih 55 na 174 milijuna kuna, a HC s 316 milijuna na 809 milijuna kuna.