Ministarstvo gospodarstva priprema jedinstveni, središnji portal "Sve za potrošače" koji bi s radom trebao startati krajem ove ili početkom 2019. Na njemu bi se trebali naći svi zakonski propisi i pravila, uključujući i ona najnovija po EU direktivi.
"Cilj nam je da potrošači više ne gube vrijeme da prvo dobiju informaciju koje je nadležno tijelo, pa kako doći do informacija od tog nadležnog tijela već da na jednom mjestu imaju dostupno sve što ih zanima - od toga kako proizvod mora biti označen kako bi dobio sve potrebne informacije i kako je potrebno istaknuti maloprodajnu cijenu do mogućnosti raskida ugovora i povrata robe ili na što treba obratiti pažnju prije nego li se krene u kupnju preko interneta", pojasnili su za Poslovni dnevnik u Ministarstvu gospodarstva.
71 posto imalo problema s neispravnim kupljenim proizvodom
Navode da su portal pokrenuli nakon što su u radionicama, koje su organizirali po terenu, došli do podataka da hrvatski potrošači nisu dovoljno informirani o svojim pravima. Naime, pokazalo se da svega 16,7 posto građana mlađih od 16 godina smatra da su donekle ili u potpunosti upoznati sa svojim potrošačkim pravima. Uopće sa svojim pravima nije upoznato čak 33,5 posto potrošača. Barem jednom negativno iskustvo kao kupci imalo je 29 posto njihovih ispitanika, a od njih najčešće, 71 posto, problem je imalo s neispravnim kupljenim proizvodom, te s nepravilnostima kod javnih usluga (20 posto).
Građani poslali tisuće upita
Pritom od 2008. do 2017. Ministarstvo je kroz Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača zaprimilo čak 12.000 upita.
Ministarstvo će, pak, požuriti i s potporom potrošačkim udrugama koje sudjeluju u projektu Savjetovanje potrošača, pa će natječaj za novac za 2019. raspisati već u prosincu. Ove godine su udruge dobile 1,23 milijuna kuna.