Objava je uslijedila nakon sastanka vodstva H&M-a i grupa koje lobiraju da se poboljšaju uvjeti radnika u siromašnim zemljama, poput Bangladeša, gdje se šije većina odjeće koju H&M prodaje. Helena Helmersson, šefica odjela održivosti, kazala je za AFP da bi više cijene odjeće "mogle biti opcija" dugoročno, ali da kupci ne trebaju očekivati poskupljenja u skoroj budućnosti. Također, najavila je da će kompanija raditi na tome da njihovi dobavljači jamče više plaće i da se u priču uključe sindikati, te da će iskoristiti svoj utjecaj za lobiranje kod političara na podizanje zajamčene minimalne plaće.
Ipak, Helmersson je upozorila je da nije lako naći rješenje problema. "Možemo postaviti ciljeve da osiguramo da su kod naših dobavljača uspostavljene prave platne strukture. Ali kad se dolazi do rezultata... jedan od izazova je taj da kad podignete plaće – kako smo vidjeli u Bangladešu – porastu i stanarine i cijene hrane. Tako da oni stalno moraju nalaziti način da revidiraju plaće", kazala je Helmersson.
Neki su stručnjaci komentirali da je ovo značajan pomak. "Ovo je prvi put da su rekli da su voljni podići cijene i da su kupci na to spremni", kazala je za Local.seViveka Risberg iz udruge koja nadzire švedske multinacionalne kompanije.
H&M je svoju politiku "poštene plaće za život" najavio još u studenom kazavši da bi "svi tekstilni radnici trebali moći živjeti od svoje plaće". Cilj im je do 2018. godine podići plaće za 850.000 radnika širom svijeta koji rade u tekstilnoj industriji. Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.
Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.
Pišite nam.