Proizvodi na policama nisu poskupjeli, ali...

Iz dana u dan nas marketinškim akcijama i lecima uvjeravaju kako su neki proizvodi i 50% jeftiniji te nam u susret izlaze brojnim akcijama i sniženjima.

4.12.2012.
6:41
VOYO logo

Naime, pakiranja su na prvi pogled ista, kao i cijene - na prvi pogled. No, jogurti više nemaju 200 nego 180 grama, čokoladni namazi imaju 230 umjesto 250 grama, topljeni sir u trokutićima 140 umjesto 180 grama, napolitanke i slični konditorski proizvodi 860 umjesto 1000 grama, a tegle marmelada, kao i zimnice 'ishlapile' su na 690 do 800 grama, piše Večernji list.

'Stisnule' su se i čokolade, majoneze i tartari u vrećicama i tubama, konzerve povrća ili ribe, kava, a manji su i sapuni, papirnate maramice, senfovi, čipsevi, slatkiši i ostale grickalice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Tiho poskupljenje' nije prijevara

Drago Munjiza, nekadašnji čelnik Konzuma te direktor konzultantske kuće Jakov Viktor, kaže kako je za smanjenje gramaže krivo 'tiho poskupljenje', kada cijena na polici ostaje ista, ali je manji sadržaj, pa se očekuje da će krajnji potrošač tako lakše prihvatiti poskupljenje.

"Zbog krize te istodobnog poskupljenja sirovina i cijena energije, veliki je pritisak na proizvođače da ne mijenjaju i ne dižu cijene. Drugi je razlog trend manjih pakiranja prehrambenih artikala diktiran načinom potrošnje u kućanstvima u urbanim sredinama – ali i kod mlađe populacije – da se sve više jede izvan kuće. Tako su manja pakiranja pogodna u spajanju tih dvaju izazova", objašnjava Munjiza, koji napominje da u ovom postupku nema prijevare potrošača jer težina proizvoda piše na svakoj ambalaži.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci moraju postati korektivni faktor

Predsjednik Regionalne organizacije zaštite potrošača (ROZP) Željko Tomašić smatra kako je tu riječ o namještaljkama ili poskupljenjima 'umotanim u celofan', ali ne o prijevarama.

"Takvi marketinški trikovi nisu nezakoniti niti su nepoštena poslovna praksa jer su svi podaci na proizvodu istiniti. Tvrdnja da je prijevara to što godinama čašica jogurta nema 200 grama, nego 180 grama po istoj cijeni, samo je dolijevanje 'ulja na vatru' jer cijene, bez obzira na troškove proizvodnje, diktira tržište, odnosno ponuda i potražnja, a kupci su barometar kvalitete i cijene", objašnjava Tomašić, ističući kako je vrlo važno da potrošači u RH postanu korektivni faktor tržišta pa će se i manipulacije trgovaca smanjiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo