"Ova Vlada ne bi nikad najavljivala nešto za što nema osigurana sredstva. Tako radimo od početka mandata, to nam nalaže zakon i s tim se ne 'zezamo'", rekao je Hajdaš Dončić.
Reakcija na glasnogovornika Europske komisije
Konferencija za novinare ministra Hajdaša Dončića uslijedila je nakon što je u četvrtak glasnogovornik Europske komisije Jakub Adamowicz rekao da EK nije vidio konačni izvještaj hrvatske studije (izvodljivosti) o Pelješkom mostu te da u ovoj fazi nema odluke u vezi s potencijalnim sufinanciranjem projekta iz fondova EU-a, jer hrvatske vlasti prvo moraju predati zahtjev.
Dan ranije, premijer Milanović i Hajdaš Dončić objavili su da je studija izvodljivosti prometnog povezivanja razdvojenog područja Republike Hrvatske pokazala da je most najbolje rješenje i da će se graditi, uz sufinanciranje iz europskih fondova.
Ipak se u nečemu slaže s Adamowiczem
Hajdaš Dončić slaže se s Adamowiczem, objašnjavajući kako je procedura takva da Hrvatske ceste mogu raspisati natječaj za odabir izvođača gradnje i početi izgradnju Pelješkog mosta i prije nego što EK odobri sufinanciranje. Na isti se način, kaže ministar, realizira projekt izgradnje putničkog terminala Zračne luke Dubrovnik.Najavljuje da će, paralelno s raspisivanjem natječaja, u zadnjem kvartalu ove godine EK-u biti poslana aplikacija za sufinanciranje gradnje Pelješkog mosta.Hajdaš Dončić uvjeren je da će EK odobriti sufinanciranje projekta, jer su u Operativnom programu konkurentnost i kohezija za razdoblje od 2014. do 2020. godine za projekte u cestogradnji osigurana sredstva u iznosu od 330 milijuna eura, te zbog toga što je, kako je rekao, Hrvatska odradili »domaću zadaću« i projekt pripremila prema pravilima EU-a.
Tražit ćemo maksimalni udjel sufinanciranja
Hrvatska će, kaže Hajdaš Dončić, tražiti maksimalni udjel sufinanciranja od 85 posto.
"Mi uvijek idemo s najvećim iznosom sufinanciranja, a tu su i sredstva iz posebnog Nacionalnog fonda za sufinanciranje projekata", kaže Hajdaš Dončić.
On drži da će Vlada moći postići željeni udio sufinanciranja, jer je predloženo da se mostarina ne naplaćuje, pa nema komercijalnog interesa ni koncesioniranja.
"Ova, SDP-ova Vlada odlučila je koristiti maksimalni iznos nepovratnih EU-ovih sredstava za gradnju velikog infrastrukturnog projekta kojeg smo do sada nazivali povezivanje hrvatskog juga", kaže Hajdaš Dončić.
Realno, gradnja počinje u proljeće 2016., ako ne i prije
Dodaje kako "nitko ne bi ništa najavljivao da novac nije osiguran" te da bi gradnja u idealnim uvjetima mogla početi krajem ove i početkom iduće godine, a realno u proljeće 2016., i to zbog propisa o javnoj nabavi.
"Most se gradi, novac postoji, nema sukoba s EK-om, EK će primiti aplikaciju u zadnjem kvartalu ove godine, kad će Hrvatske ceste raspisati natječaj i od tog trenutka svi troškovi su prihvatljivi", zaključuje Hajdaš Dončić.
Hina