Nakon što je za hrvatsko građevinarstvo nestala i posljednja slamka spasa, gradnja autoceste u Crnoj Gori, na kojoj su trebali raditi Konstruktor, Tehnika i IGH, predviđa se da će bez posla ostati više od 20.000 radnika u graditeljstvu.
Pribroji li se tome 13.400 radnika koji su bez posla ostali prošle godine, dolazi se do podatka da će u 24 mjeseca broj zaposlenih u građevinskom sektoru biti gotovo prepolovljen. Sve veće građevinske tvrtke u Hrvatskoj već su podijelile na tisuće otkaza i privremeno poslale veliki broj radnika na čekanje, a sada užurbano rade na programima tehnološkog viška, piše Novi list.
Još je ostala nekolicina infrastrukturnih projekata, a i posao stanogradnje je gotovo zamro. Na sve se nadovezala dugogodišnja neracionalnost i korupcija u sustavu cestogradnje pod kapom ministra prometa Božidara Kalmete, koja je dovela do blokade i nemogućnosti financiranja gotovo svih većih projekata.
Prema anketi koju je krajem godine proveo Sindikat graditeljstva Hrvatske, uz 13.400 radnika koji su dobili otkaz ili su ga iščekivali kao uračunati tehnološki višak, još njih 6200 plaću prima sa zakašnjenjem, a gotovo još toliko se nalazi na čekanju i prima umanjenu plaću. Za pet i pol tisuća ljudi ne uplaćuju se porezi i doprinosi, a oko 1700 radnika radilo je u tvrtkama, koje su završile u stečaju.
"Bojim se da će broj izgubljenih radnih mjesta ove godine biti još veći nego prošle, jer su mnogi građevinari slali ljude na čekanja i godišnje odmore nastojeći osigurati nove poslove. Njih, nažalost, nema ili ih nema dovoljno, pa gotovo sve firme pripremaju otkaze i programe tehnološkog viška", izjavio je za Novi listMirko Štorga, predsjednik Sindikata graditeljstva.
Njegove procjene potvrđuju i direktori najvećih hrvatskih građevinskih tvrtki, koji su apelirali da se imena tvrtki ne objavljuju. U svakoj od tih tvrtki očekuje se da će broj zaposlenih biti za otprilike 50 posto od broja zaposlenih prije godinu dana.
Prethodni članci:
arti-201003040764006 arti-201003040295006