Bez velikih ulaganja uštedjeli 12 posto energije

18.10.2012.
15:47
VOYO logo

"Od početka ENGAGE kampanje, kućanstva u uključenim gradovima smanjila su svoju potrošnju energije u prosjeku za dvanaest (12) posto", istaknuo je Ian Turner iz udruge Energy Cities na konferenciji za novinare održanoj u četvrtak u Ivanić Gradu, dok se smanjenjem emisija od čak 70 tona CO2 od početka kampanje pohvalila Vlatka Berlan Vlahek, pročelnica Ureda za razvoj Grada Ivanić Grada.

Ivanić Grad je, uz jedanaest drugih europskih gradova, pionirski član participativne komunikacijske inicijative kojoj je cilj obvezati građane i ključne aktere da daju svoj doprinos u izgradnji održive energetske budućnosti, pa je Ivanić Gradu tako pripala organizacija dvodnevne konferencije tijekom koje su predstavnici dvanaest gradova pionira ENGAGE projekta predstavili svoje rezultate kampanja podizanja svijesti institucija i građana o potrebama uštede energije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cilj: Uključiti 150 gradova

Ukupan budžet kampanje u kojoj je sudjelovalo 12 gradova iznosio je 1,8 milijuna eura, od čega je 75 posto sufinancirala Europska komisija kroz program Intelligent Energy Europe (IEE), dok su preostalih 25 posto morali sufinancirati gradovi sudionici kroz svoje proračune.

Cilj udruge Energy Cities bio je uključiti ukupno 150 gradova, no dosad je broj članova dosegao 60, pa je i Turner priznao kako se radi o poprilično zahtjevnom cilju. Kako je za efikasnost kampanja, poput ENGAGE, potrebna i značajna politička podrška, gradonačelnici gradova trebaju prije uključivanja u kampanju potpisati sporazum Covenant of Mayors, što usporava pridruživanje gradova kampanji, priznao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U sklopu projekta, gradovi sudionici imali su na raspolaganju online alate za kreiranje plakata kojima su građanima komunicirali prijedloge za konkretne uštede energije u kućanstvima i na radnom mjestu.

Smanjenje potrošnje CO2 od 70 tona

O iskustvima Ivanić Grada govorila je Vlatka Berlan Vlahek, koja je istaknula kako se Grad s veseljem uključio u projekt i kako su od početka sudjelovanja 2008. na 2009. godinu uspjeli uključiti i hrvatske gradove Sisak i Koprivnicu, te Laktaše, Teslić i Tešanj iz Bosne i Hercegovine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Berlan Vlahek je istaknula kako su od početka kampanje zalaganjem građana i obnovom zgrada u vlasništvu Grada uspjeli ostvariti smanjenje potrošnje CO2 od čak 70 tona, što je veliki uspjeh za grad koji broji 14 tisuća ljudi.

Rezultati ukupne uštede energije u Ivanić Gradu od početka kampanje bit će poznati u studenom, na kraju cijele kampanje. Ivanić Grad je u sklopu svojih napora za smanjenje potrošnje energije, pohvalila se Berlan Vlahek, isprojektirao niskoenergetsko naselje Poljana, gdje je uz poticajnu cijenu građevinskog zemljišta od 15 eura po m2, za vlasnike niskoenergetskih i pasivnih kuća ponudio i 20 posto nižu cijenu komunalija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U sklopu kampanje, plakati izrađeni po mjeri građana potiču usvajanje novih navika i ohrabruju sudionike na stvarne uštede energije, pa su tako europski gradovi pioniri za vrijeme trajanja projekta i kampanje kreirali više od četiri i pol tisuće plakata, i to zahvaljujući volji građana da se uključe i da se sami zaista i nađu na plakatima kojima druge potiču na uštede energije u kućanstvu i na radnom mjestu.

I Europa je uključena u projekt

Kampanja je otvorena europskim lokalnim vlastima koje žele uključiti svoje građane i ostale ključne aktere u smanjenje potrošnje energije, dati doprinos klimatskim i energetskim ciljevima EU '3X20'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vidljivo se uključiti u kampanju putem plakata s osobnim doprinosima, dokazati da participativne kampanje odnosa s javnošću rezultiraju realnim uštedama energije.

Već se 60 lokalnih vlasti iz cijele Europe uključilo u kampanju, a gradovi pioniri, uz Ivanić Grad su: Heidelberg (D), Oeiras (PT), Helsinki (FI), Pamplona (ES), Rennes Metropole (F), Vaxjo (SE), Liege (B), Rimini (IT), Heerlen (NL), Leicester (UK) i Bielsko – Biala (PL), čiji su predstavnici tijekom dvodnevne konferencije predstavili svoja iskustva u provedbi kampanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo