Samo deset dana nakon što je Milan Bandić izgubio predsjedničke izbore, s Tomislavom Horvatinčićem potpisao je novi ugovor za Varšavsku, kojim je ponovno pogodovao privatnom investitoru.
Portal Zagrebancija.com došao je do tajnog ugovora, koji nije, kao što je trebalo, objavljen u Glasniku Grada Zagreba, iako je od potpisivanja prošlo više od dva mjeseca.
Prema ugovoru Grad Zagreb se naziva Investitor, dok je Hoto Grupa Osiguravatelj sredstava. Naime, Hoto se obvezuje da će osigurati iznos od 10,357.599,35 kuna, koliko košta izgradnja ulazne rampe, trafostanice i energetskih kanala. Dok se Grad, s druge strane, obvezuje da će platiti PDV na taj iznos.
Tim se ugovorom Grad obvezao da će uvesti izvođača radova u posao i predati svu dokumentaciju koja je potrebna. Izvođač radova je Tehnika, koja je poslala ponudu 30. studenog 2009. Zanimljivo je da je Tehnika izvođač radova i u Hotovom projektu Cvjetni prolaz. Prema tom tajnom ugovoru Tehnika radove mora završiti u roku od 120 radnih dana.
Hoto grupa se ugovorom obvezala osigurati financijska sredstva i uplatiti ih na žiroračun Grada koji će dalje plaćati radove izvođaču. U ugovoru nije precizirano je li taj novac poklon ili posudba. Dodatna sumnjiva činjenica je da Grad plaća PDV koji iznosi 2,382.247,85 kuna.
Zanimljivi su i detalji Ugovora o financiranju uređenja građevinskog zemljišta za rekonstrukciju dijela Varšavske ulice koji su Bandić i Horvatinčić potpisali 14. svibnja 2009., samo tri dana prije prvog kruga lokalnih izbora.
U tom ugovoru u članku 13. jasno se navodi kako će Hoto osigurati Gradu sredstva koji će ih vrati u roku od pet godina.
Grad Zagreb se obvezuje plaćene troškove iz članaka 6. i 7. ugovora vratiti beskamatno Hoto grupi d.o.o. kad navedene troškove uvrsti u Program gradnje objekta i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba, a najkasnije u roku od 5 godina od dana sklapanja ugovora o izvođenju radova i usluga", stoji u članku 13. tog ugovora, piše portal zagrebancija.com.
Kada se iščitaju oba ugovora, jasno je da su dealom između Banića i Horvatinčića isprepleteni privatni i javni interesi.
Horvatinčić nema ulaz u garažu i zato se ulazna rampa gradi u Varšavskoj. Budući da je riječ o javnoj površini, investitor radova je Grad koji za to nema osigurana sredstva. Taj problem riješen je tako da se Horvatinčić obvezao osigurati novac. Naravno, njemu je bilo u interesu da se radovi započnu što prije. Prošle godine nisu bila osigurana sredstva, a ove godine bi takav prijedlog sigurno zapeo u Skupštini.
Također, zanimljivo je da svu dokumentaciju za radove u Varšavskoj nije riješio gradski Ured za graditeljstvo, nego je to napravio Horvatinčić, koji ih je na kraju besplatno dao Gradu.
Prethodni članci:
arti-201003170340006 arti-201003130189006 arti-201003050295006 arti-201002110004006