Navodi se to u analizi cijena sirovina u polugodišnjem izvješću Atlantic grupe, koja je prošlogodišnjom kupnjom slovenske Droga Kolinske, proširila poslovanje i na proizvodnju kave. Skoro 20 posto prihoda od ukupne prodaje za Atlantic grupu sad otpada na kavu, a prema posljednjim dostupnim podacima (za 2009. godinu) prihodi od prodaje kave Droga Kolinske iznosili su 66 milijuna eura ili oko 480 milijuna kuna.
"Ova sirovina u proizvodnim troškovima Atlantica bilježi 31 postotni skok u eurima u odnosu na isto razdoblje lani, dok je na globalnom tržištu roba cijena kave skočila 93 posto. Cijena kave u svijetu bilježi značajan rast unatoč poboljšanjima na fundamentalnoj strani u razdoblju od srpnja 2010. do lipnja 2011. godine, kada je evidentan globalni suficit kave od 540 tisuća tona uz devet postotni rast proizvodnje te pad potražnje od dva posto. Unatoč tome, pritisci na cijene kave su svakako došli iz zaliha kave koje su na povijesno niskim razinama", navodi se u polugodišnjem izvješću Atlantic grupe koje je objavio Poslovni dnevnik.
Franck: Ako kava još poskupi, moramo dignuti cijene
Najveći hrvatski proizvođač kave - tvrtka Franck - zbog kave je "doživio" povećanje u ukupnim troškovima tijekom zadnjih godinu dana od oko 20 posto.
"Franck je tijekom posljednjih godinu dana malo korigirao cijene proizvoda, no najveći dio ovako visokih cijena kave na svjetskim burzama zapravo smo amortizirali na vlastitim leđima. Cijene jesu rekordno visoke ali su se trenutno stabilizirale. Što će biti u idućem periodu, nitko ne zna", kaže Josip Budimir, član Uprave Francka.
U slučaju daljnjeg povećanja cijena sirovina, iz Francka poručuju da više nemaju unutarnjih rezervi te da će u tom slučaju morati značajnije i korigirati cijene svojih proizvoda.
Strani fondovi ulagali bi u kavu Darija Šimića
Bivši nogometni reprezentativac Dario Šimić, vlasnik tvrtke Aquaviva, koji je početkom ove godine biznis proširio na kavu ušavši u suvlasništvo tvrtke Caffematic, pržionice kave u Matuljima (sa poduzetnikom i kušačem kave Nikolom Žiganteom) kaže da proizvođači kave ne mogu ništa s obzirom na globalna kretanja.
"Štitimo se ugovorima sa krajnjim kupcima prema kojima, u slučaju da na svjetskim burzama cijena kave skoči pet do deset posto, i mi onda mjenjamo cijenu", kaže Šimić.
Od ukupnog Šimićevog biznisa sad već skoro trećina otpada na kavu, a kaže nam da trenutno pregovara sa nekoliko inozemnih fondova koji bi investirali upravo u segment proizvodnje kave.
Vezani članci:
arti-201103020122006 arti-201007060019006 arti-201103280087006