New York Times: Web pretplata pokrila gubitke tiska

New York Times je objavio kako je njihov 'pay wall' model naplaćivanja internetskog sadržaja, prema izvješćima iz drugog tromjesečja, ipak uspješan potez.

25.7.2011.
16:19
VOYO logo

Prihod od 120 milijuna dolara internetskih pretplata nije uspio pokriti cijeli gubitak koji nastao padom prodaje tiskanih izdanja, piše Poslovni.hr.

Ukupan prihod pao je za 2,2 posto u odnosu na isto razdoblje u 2010. godini kada je iznosio 577 milijuna dolara. "Drugo tromjesečje je povijesni trenutak za našu kompaniju zbog uspješnosti New York Timesova modela pretplate na internetu", kaže Janet L. Robinson, predsjednica i glavna izvršna direktorica New York Timesa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, radi se o sustavu naplate internetskog sadržaja koji je New York Times pokrenuo u travnju, a cijeli projekt pokrenuo je lavinu reakcija među njihovim čitateljima. Vođeni idejom da je internet meka besplatnih news portala, neki od njihovih čitatelja izjavili su kako će to prestati biti ako N.Y Times počne naplaćivati pristup web portalu novina. Drugi su pak, kažu, shvatili kako je za kvalitetne informacije potrebno izdvojiti novac, bilo da se radi o novinama ili portalu i odlučili plaćati pretplatu.

Prema podacima kompanije, na kraju drugog tromjesečja imaju 224 tisuće pretplatnika plus 57 tisuća čitatelja koji se služe tablet uređajima. New York Times im naplaćuje svaka četiri tjedna po 15 dolara za pristup web portalu i smartphone aplikacijama po 20 dolara mjesečno ako se služe tablet uređajima. Postoji i model pretplate u kojem ako platite 35 dolara imate pristup svim internetskim sadržajima New York Timesa bez obzira kojim se uređajem koristili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Internetska pretplata je model koji će biti dugoročno isplativ, a cijelokupni utjecaj na prihode cijele kompanije bit će vidljiv pri kraju godine" kaže Robinson.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo