Potpredsjednica Vlade i ministrica socijalne politike i mladih
MilankaOpačić te pomoćnik
ministra uprave DarkoParić
predstavili su Vladin projekt Središnji državni portal i e-građani.
Vrijednost projekta je 24 milijuna kuna, a provodit će se kroz
nekoliko faza. Građani bi uskoro trebali do svojih dokumenata
doći uz samo nekoliko klikova mišem.
Da bi se to ostvarilo, građani će prvo trebati svratiti u bilo
koju Fininu poslovnicu po besplatno korisničko ime za prijavu u
sustav.
Za početak, MUP će korisnike primjerice obavještavati o isteku
registracije i osobnih dokumenata. Roditelji će imati direktan
uvid u ocjene i neopravdane sate svoje djece. Moći će se pratiti
plaća li poslodavac mirovinsko i socijalno.
"Moći će besplatno pristupiti cijelom sustavu i raditi određene
usluge elektroničke prema državi i od države. Što znači da će u
početku u sustavu bit jedan manji set različitih elektronskih
usluga, e-usluga državne uprave prema građanima, a kako se sustav
bude ubuduće razvijao, bit će ih sve više i više", pojasnio je
pomoćnik ministra uprave DarkoPapić.
Rodni list jedan je od dokumenata koji će uskoro svatko moći
otisnuti s kućnog računala. A svako će ga državno
tijelo morati prihvatiti bez biljega i čekanja u redovima.
Čime će država sebi i građanima uštedjeti na novcu, živcima i
često najvažnije – vremenu koje svi oni troše u raljama
birokracije.
Uz ishođenje rodnog i vjenčanog lista, građani će za početak od
primjerice zavoda za zdravstveno osiguranje, policije ili porezne
uprave moći primati i elektroničke poruke u svoj pretinac, ili
provjeriti uplate doprinosa. U zasad neodređenom roku uvest će se
i vađenje drugih potvrda, promjena liječnika, ili e-osobna
iskaznica.
Koliko će doista proći do bitno lakše administrativne
svakodnevnice – u Vladi ne otkrivaju. Šalteri ipak neće nestati,
a potpuno uvođenje e-građanina potrajat će tri godine.
Od danas kreće dugonajavljivani projekt e-građanin čime će višesatno čekanje pred šalterima, plaćanje biljega, ispunjavanje zahtjeva postati prošlost.