Zagrepčani će za dva dana moći u šetnju i novim trgovačkim
centrom na istoku grada. Uz mnogobrojne trgovine, na 50 tisuća
četvornih metara austrijski investitor predvidio je i kino
dvorane i druge sadržaje.
"Očekujemo da će i ovaj trgovački centar biti na razini postojeća
dva, to znači da će imati dobre brojke i što se tiče posjetitelja
i prometa. Što se tiče krize, ona je tu, ali mislimo da je
dosegla dno i sada očekujemo rast", kaže projektni menadžer
Krunoslav
Dominiković.
Bez obzira na krizu, rast očekuju i drugi investitori, jer su u
2011. otvorena tri nova centra u Zagrebu, gdje je gotovo polovica
ukupnog broja centara u Hrvatskoj, zatim dva u Osijeku, po jedan
u Šibeniku i Varaždinu. Ukupno više od 130 tisuća novih četvornih
metara.
Hrvatska se bliži europskom prosjeku po broju kvadrata na broj
stanovnika, no to nije jedini pokazatelj hoće li u nekoj zemlji
novi šoping centar dobro poslovati. Kupce privlače i drugi
sadržaji.
"Kina, igraonice, kuglanje, svaki novi projekt podiže ljestvicu i
donosi neki novi sadržaj", kaže Vedrana
Likan.
Za te nove sadržaje mnogi su zainteresirani. Na jednom mjestu
obave nekoliko stvari. No, drugi tvrde kako bi mlade obitelji
vrijeme trebale provoditi drugdje.
U iduće dvije godine Hrvatska će biti bogatija za 116 tisuća
novih šoping kvadrata. U planu je već godinama i Ikea, poznati
švedski lanac trgovina namještajem, koji je smanjio ukupnu
investiciju, a gradnju svog centra odgađa iz godine u
godinu.
I dok jedni posluju loše i zatvaraju trgovine, drugi otvaraju
nova radna mjesta.
Svima je jasno, šoping centri više nisu samo prostori za kupnju,
a sviđaju li se građanima dovoljno njihovi novi sadržaji pokazat
će sami.