Zagrepčani će za dva dana moći u šetnju i novim trgovačkim
centrom na istoku grada. Uz mnogobrojne trgovine, na 50 tisuća
četvornih metara austrijski investitor predvidio je i kino
dvorane i druge sadržaje.
"Očekujemo da će i ovaj trgovački centar biti na razini postojeća
dva, to znači da će imati dobre brojke i što se tiče posjetitelja
i prometa. Što se tiče krize, ona je tu, ali mislimo da je
dosegla dno i sada očekujemo rast", kaže projektni menadžer
KrunoslavDominiković.
Bez obzira na krizu, rast očekuju i drugi investitori, jer su u
2011. otvorena tri nova centra u Zagrebu, gdje je gotovo polovica
ukupnog broja centara u Hrvatskoj, zatim dva u Osijeku, po jedan
u Šibeniku i Varaždinu. Ukupno više od 130 tisuća novih četvornih
metara.
Hrvatska se bliži europskom prosjeku po broju kvadrata na broj
stanovnika, no to nije jedini pokazatelj hoće li u nekoj zemlji
novi šoping centar dobro poslovati. Kupce privlače i drugi
sadržaji.
"Kina, igraonice, kuglanje, svaki novi projekt podiže ljestvicu i
donosi neki novi sadržaj", kaže VedranaLikan.
Za te nove sadržaje mnogi su zainteresirani. Na jednom mjestu
obave nekoliko stvari. No, drugi tvrde kako bi mlade obitelji
vrijeme trebale provoditi drugdje.
U iduće dvije godine Hrvatska će biti bogatija za 116 tisuća
novih šoping kvadrata. U planu je već godinama i Ikea, poznati
švedski lanac trgovina namještajem, koji je smanjio ukupnu
investiciju, a gradnju svog centra odgađa iz godine u
godinu.
I dok jedni posluju loše i zatvaraju trgovine, drugi otvaraju
nova radna mjesta.
Svima je jasno, šoping centri više nisu samo prostori za kupnju,
a sviđaju li se građanima dovoljno njihovi novi sadržaji pokazat
će sami.