Nova ruta bi trebala "proraditi" početkom travnja i pripreme su uvelike u tijeku, prenosi DW. Prema tim informacijama, izbjeglice bi iz turskih luka Antalyje i Mersina bile prebacivani na ribarice ili trgovačke brodove. Postoji i alternativa preko grčke luke Pirej. Ti brodovi bi se zatim trebali uputiti prema talijanskoj obali.
Opasnije i skuplje
Za taj opasniji put, krijumčari, ovisno o polaznoj luci, traže tri do pet tisuća eura. Već sad postoji veliko zanimanje. U međuvremenu se pročulo da dolazak u Grčku više ne jamči prolaz dalje, nego vraćanje u Tursku. Brojevi mobitela krijumčara kruže već neko vrijeme društvenim mrežama.
Zanimanje za dulju rutu do Italije poraslo je i nakon što su se pročula prva iskustva onih koji su se pokušali iz Grčke preko Albanije domoći Italije ili preko Crne Gore Zapada. No, rute preko Balkana su neprohodne a granice u međuvremenu hermetički zatvorene za one bez vize. Ista stvar je i s istočnijom varijantom, preko Bugarske.
Osjetno manje izbjeglica
Zatvaranje prolaza prema sjeverozapadu u međuvremenu se osjeća i u Njemačkoj. Kako javlja dnevnik Bild, posljednjih dana je u Njemačku pristizalo 135 izbjeglica dnevno što je drastičan pad u usporedbi sa siječnjom i veljačom, kada je dnevno u Njemačku ulazilo od 1.500 do 2.500 izbjeglica.
Slabiji priljev izbjeglica osjeća se i u prihvatnim centrima koji djelomično zjape prazni. Premijer savezne pokrajine Tiringije, Bodo Ramelow ponudio je prihvaćanje 2.000 izbjeglica iz Grčke i smještaj u poluprazne centre u toj saveznoj pokrajini.
U međuvremenu je povjerenik Europske komisije za unutarnje poslove Dimitris Avramopulos od članica EU zatražio više pomoći Grčkoj.
"Zemlje članice pod hitno moraju u Grčku poslati stručnjake i pružiti pomoć na licu mjesta. Mi moramo ubrzati postupak registracije i provjere svih izbjeglica i raditi na protjerivanju onih koji ne zatraže azil ili koji nemaju pravo na zaštitu", rekao je Avramopulos.