NAJTEŽA MISIJA U POVIJESTI /

Na Mars slijeće 'radoznali' američki robot

Image
Foto: nasa.gov

"Spustiti Curiosity na Mars je dosad najteža NASA-ina zadaća u povijesti istraživanja svemirskih planeta pomoću robota", ističe u priopćenju John Grunsfeld, zamjenik direktora za znanstvene misije.

17.7.2012.
11:42
nasa.gov
VOYO logo

Američki robot Curiosity je na planiranoj putanji po kojoj za dva tjedna treba stići na Mars, na koji će se spustiti 6. kolovoza kada će početi dosad neviđeno dvogodišnje znanstveno istraživanje u potrazi za dokazima o postojanju života na tom planetu, izvijestila je američka svemirska agencija NASA.

No slijetanje na tlo Marsa nije laka zadaća, ističu čelnici misije. "Spustiti Curiosity na Mars je dosad najteža NASA-ina zadaća u povijesti istraživanja svemirskih planeta pomoću robota", ističe u priopćenju John Grunsfeld, zamjenik direktora za znanstvene misije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Curiosity, koji je 26. studenog 2011. lansiran iz Cape Canaverala, najteži i najsuvremeniji istraživački uređaj sa šest kotača koji je dosad poslan na neki planet, treba sletjeti na tlo Marsa oko 7.31 sat po srednjoeuropskom vremenu, blizu gore Sharpa (visoke 5.000 m), u krater Gale, nakon prijeđenih 570 milijuna km.

Čelnici misije napominju da je Curiosity, za razliku od ranijih sonda, pretežak da bi se udar pri slijetanju mogao ublažiti zračnim jastucima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inženjeri NASA-e u Jet Propulsion Laboratoryju (JPL) u Pasadeni, u Kaliforniji, konstruirali su neku vrstu "dizalice" s potisnim retroraketama kako bi se robot veličine omanjeg auta polagano spustio.

Pred kraj spuštanja razvit će se i golemi padobran i tih sedam minuta bit će kritično razdoblje u kojemu će brzina svemirskog broda pasti s 21.243 km/h na 2,74 km/h.

Tih sedam minuta su "najosjetljiviji dio čitave misije", rekao je Pete Theisinger, voditelj projekta u JPL-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo