Vrijeme ih ove sezone, barem do danas, nije voljelo! No kad počne kiša, počne i potrošnja. Plaža se mijenja laganim šopingom. Zadar vrvi turistima koji traže način da nježno ubiju kišni dan na odmoru.
Turisti troše - domaćini zbrajaju. No zasad je teško govoriti o financijskim učincima, jer se i sami fizički dolasci još obrađuju.
Zadnje brojke koje je dobio RTL govore da se u Zadarskoj županiji trenutačno nalazi 80 tisuća turista, a u Šibenskoj oko 70 tisuća. Jučerašnja procjena od milijuna turista korigirana je na milijun i 100 tisuća što potvrđuju i iz turističke struke.
"Ovaj vikend je bio vikend najjačeg dolaska u Hrvatsku. Mi cijenimo da u ovom trenutku milijun i 100 tisuća ljudi odmara u Hrvatskoj. Najave su dobre za kolovoz, odlične za rujan. Očekujemo uravnoteženu sezonu do kraja", uvjerava predsjednik Udruženja putničkih agencija Boris Žgomba.
No ipak loš srpanj zbog vremena teško će izvući i rekordan kolovoz. One destinacije koje su bile u minusu možda eventulano izravnaju na nulu. Ukupni učinak dosta će ovisiti o kampovima i naravno o vremenu.
Sezona je u zenitu, s milijun i sto tisuća stranaca na Jadranu, iako tu brojku nije u stanju potvrditi Turistička zajednica. Zbrke bi bilo manje kad bi postojao sustav koji bi pratio broj turista. To bi za državu s ovako bitnom granom ekonomije trebalo biti normalno. Ministar takav sustav najavljuje za iduće ljeto. A stručnjaci pak poručuju da turizam treba velike strukturne reforme.
"Dosta je farbanja starog Volkswagena, trebamo izgraditi cijelu novu indistriju. Evo to se nije dogodilo u zadnjih 20 i nešto godina, a taj privid uspješnosti u turizmu zapravo ovisi o stalnom prirastu jeftinog smještaja koji je isključivo kupališnog karaktera", kaže MiroslavDragičević iz Horwath Consultinga.
Prema najavama i iduća dva vikenda bit će udarna. Kolovoz će tako pokušati isprati negativan efekt prehladnog i kišnog srpnja.