Mladi od 15 do 30 godina najviše vjeruju internetu

U Hrvatskoj je danas penetracija Interneta u populaciji od 15 do 30 godina čak 85%, a na urbanom dijelu ove populacije viša je i od 95%.

29.9.2011.
14:39
VOYO logo

To je bio razlog da se u GfK Hrvatska provede istraživanje na segmentu mladih (15 do 30 g.) korisnika Interneta – GfK YOUTH ON LINE 2011. Rezultati objedinjavaju podatke o njihovim životnim stilovima, markama u trendu, odnosu prema novcu i financijama / osiguranju, o Internetu i telekomunikacijama, medijima, potrošačkim navikama, njezi i osobnoj higijeni, provođenju slobodnog vremena …

Računalo u vlastitom kućanstvu: Gotovo 70% ima laptop / notebook Oko 60% ima i klasičan desktop Pocket PC / netbook ima manje od 10% Mjesto korištenja Interneta: Gotovo svi ga koriste kod kuće (96%). Blizu 50 posto koristi ga i putem mobilnog telefona. Na Internet preko mobilnog telefona idu više muški nego žene (52:41%).

Učestalost korištenja Interneta: Gotovo 80% ide na Internet svakodnevno. Više muškarci nego žene (91:85%).

Korištenje mobilnog Interneta: Oko 40% mladih“ internauta“ ne koristi mobilni Internet. Oko 50% ga koristi putem mobitela. Preko 20% koristi preko UBS stika / PC kartice…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Procjena vremena provedenog na Internetu: Više od polovine mladih provede na Internetu između 1 i 4 sata dnevno. Oko četvrtine ih je na internetu i preko 4 sata dnevno …

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najčešće aktivnosti na Internetu: Komunikacije (e-mail / preko 80%, društvene mreže / preko 70%, „chat“ / preko 60%) Prikupljanje informacija ( praćenje novosti / preko 80%, traženje informacija / oko 80%) Preko 50 % zastupljeno je još gledanje „video clips-a“ te neki oblici učenja, …

Koje se društvene mreže preferiraju: Približno 20% mladih nisu korisnici niti jedne društvene mreže. Preko 70% mladih je posjetilo neku društvenu mrežu u zadnjih mjesec dana a gotovo svi (preko 90%) to čine barem jednom ili čak nekoliko puta dnevno. Čak 80% korisnika društvenih mreža su članovi Facebook-a a još po oko 10% su članovi Ttwittera i Linkedina. Oko 45% korisnika društvenih mreža je „fun“ neke kompanije na nekoj društvenoj mreži( „lajkali su firmu“).

Kojem masovnom mediju mladi u Hrvatskoj najviše vjeruju:

Povjerenje u Internet dosta je veće kod muškaraca (55%) nego kod žena (41%) Obrnuta je situacija kod televizije: njoj najviše vjeruje 35% žena, te 23% muškaraca. Promatrano po dobi dobiva se da mlađa skupina od 15 do 24 godine nešto više vjeruje Internetu (49%) nego starija (25 do 30 godina) koja u 46% slučajeva vjeruje tom mediju.

Financije: Više od polovine ispitanih raspolaže mjesečno s maksimalno oko 2.000 kuna. Glavni izvor financiranja kod mlađih (15 do 24 g,) – četvrtina sama zarađuje i još četvrtina dijelom sama zarađuje a dobiva novac i od roditelja. Stariji (25 do 30 g.) u 70% slučajeva sami zarađuju. Osnovni motivi za štednju su – putovanje/odmor (oko 40%), za „crne dane“ (oko 25%), za odijevanje (25%)…. Svega 6% nema svoj račun u banci, većina dobro poznaju vodeće banke i njihove usluge. Gotovo tri četvrtine koristi debitne kartice a nešto manje od trećine ima kreditne kartice…. Preko 30% su članovi minimalno jednog servisa za kolektivnu kupovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Telekomunikacije: Svi imaju mobitel a mijenjaju ga za novi otprilike nakon oko dvije godine, dobro poznaju marke mobitela, providere…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw 104
USKORO
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
SRBIJA POD ALARMOM /

'Čuo sam vrisak, vidio susjedu kako doziva djecu': Susjed o nestanku male Dunje