To je bio razlog da se u GfK Hrvatska provede istraživanje na segmentu mladih (15 do 30 g.) korisnika Interneta – GfK YOUTH ON LINE 2011. Rezultati objedinjavaju podatke o njihovim životnim stilovima, markama u trendu, odnosu prema novcu i financijama / osiguranju, o Internetu i telekomunikacijama, medijima, potrošačkim navikama, njezi i osobnoj higijeni, provođenju slobodnog vremena …
Računalo u vlastitom kućanstvu: Gotovo 70% ima laptop / notebook Oko 60% ima i klasičan desktop Pocket PC / netbook ima manje od 10% Mjesto korištenja Interneta: Gotovo svi ga koriste kod kuće (96%). Blizu 50 posto koristi ga i putem mobilnog telefona. Na Internet preko mobilnog telefona idu više muški nego žene (52:41%).
Učestalost korištenja Interneta: Gotovo 80% ide na Internet svakodnevno. Više muškarci nego žene (91:85%).
Korištenje mobilnog Interneta: Oko 40% mladih“ internauta“ ne koristi mobilni Internet. Oko 50% ga koristi putem mobitela. Preko 20% koristi preko UBS stika / PC kartice…
Procjena vremena provedenog na Internetu: Više od polovine mladih provede na Internetu između 1 i 4 sata dnevno. Oko četvrtine ih je na internetu i preko 4 sata dnevno …
Najčešće aktivnosti na Internetu: Komunikacije (e-mail / preko 80%, društvene mreže / preko 70%, „chat“ / preko 60%) Prikupljanje informacija ( praćenje novosti / preko 80%, traženje informacija / oko 80%) Preko 50 % zastupljeno je još gledanje „video clips-a“ te neki oblici učenja, …
Koje se društvene mreže preferiraju: Približno 20% mladih nisu korisnici niti jedne društvene mreže. Preko 70% mladih je posjetilo neku društvenu mrežu u zadnjih mjesec dana a gotovo svi (preko 90%) to čine barem jednom ili čak nekoliko puta dnevno. Čak 80% korisnika društvenih mreža su članovi Facebook-a a još po oko 10% su članovi Ttwittera i Linkedina. Oko 45% korisnika društvenih mreža je „fun“ neke kompanije na nekoj društvenoj mreži( „lajkali su firmu“).
Kojem masovnom mediju mladi u Hrvatskoj najviše vjeruju:
Povjerenje u Internet dosta je veće kod muškaraca (55%) nego kod žena (41%) Obrnuta je situacija kod televizije: njoj najviše vjeruje 35% žena, te 23% muškaraca. Promatrano po dobi dobiva se da mlađa skupina od 15 do 24 godine nešto više vjeruje Internetu (49%) nego starija (25 do 30 godina) koja u 46% slučajeva vjeruje tom mediju.
Financije: Više od polovine ispitanih raspolaže mjesečno s maksimalno oko 2.000 kuna. Glavni izvor financiranja kod mlađih (15 do 24 g,) – četvrtina sama zarađuje i još četvrtina dijelom sama zarađuje a dobiva novac i od roditelja. Stariji (25 do 30 g.) u 70% slučajeva sami zarađuju. Osnovni motivi za štednju su – putovanje/odmor (oko 40%), za „crne dane“ (oko 25%), za odijevanje (25%)…. Svega 6% nema svoj račun u banci, većina dobro poznaju vodeće banke i njihove usluge. Gotovo tri četvrtine koristi debitne kartice a nešto manje od trećine ima kreditne kartice…. Preko 30% su članovi minimalno jednog servisa za kolektivnu kupovinu.
Telekomunikacije: Svi imaju mobitel a mijenjaju ga za novi otprilike nakon oko dvije godine, dobro poznaju marke mobitela, providere…