BRUXELLES - Hrvatski ministar financija SlavkoLinić izjavio je u utorak u Bruxellesu da ne vidi budućnost za dnevni list Vjesnik jer ne postoji proizvod koji je zanimljiv tržištu.
"Ne znam koga više zanima priča o Vjesniku. Sve je vrlo jasno, Vjesnik nije proizvod, nije ime, nema imovine, nema tržište i osim 98 zaposlenih koji žele raditi, ne predstavlja ništa. Jednostavno ne vidim budućnost za tu tvrtku", rekao je Linić.
Također, Linić je rekao i da je DankoKončar, potencijalni kupac nekoliko hrvatskih brodogradilišta u poteškoćama, neodogovoran partner koji s kojim će se teško provesti restrukturiranje tih brodogradilišta.
"Pokazuje se da je točno moje mišljenje da je Danko Končar od početka bio neodgovoran partner vladi za restrukturiranje. To je čovjek koji je kroz medije slao priče i poruke, koristio moć da novcima može slati PR poruke, a da se nije ozbiljno pripremao za preuzimanje brodogradilišta. Samim tim bivšu vladu je doveo u goleme neprilike i nas kao novu vladu", rekao je ministar Linić, koji je u Bruxellesu sudjelovao na sastanku ministara financija zemalja članica Europske unije.
Linić je rekao da Hrvatska ima jako malo vremena, do lipnja sljedeće godine, da je s postojećim ulagačima teško razgovorati i da je osnovno pitanje sada postoji li još netko tko je voljan u suradnji s državom provesti restrukturiranje brodogradnje.
"Ostaje nam još samo godina i nekoliko mjeseci da udovoljimo zahtjevima i obvezama koje smo potpisali s Europskom komisijom, što znači restrukturiranje brodogradnje kroz privatizaciju ili stečaj. Malo je vremena i s postojećim ulagačima i kupcima teško ćemo razgovorati jer postavljaju nemoguće uvjete i sada je osnovno pitanje postoji li netko drugi ili će brodogradnja imati velikih problema", rekao je Linić.
Za privatizaciju Brodosplita zainteresirana je samoborska tvrtka DIV, a Jadranska ulaganja Danka Končara zainteresirana su riječki 3. maj, trogirsko brodogradilište i Kraljevicu.
Linić je rekao da nema potreba za novima natječajem i da je bitno "naći nekoga tko je voljan s državom baviti se restruktiriranjem i održavanjem brodogradnje na europskom i svjetskom tržištu".
Ministar financija je rekao da se postojeći ulagači boje brodogradnje, da nisu bili prisutni u industriji izgradnje brodova i da "nisu sposobni nositi taj teret". "To je neugodna situacija za vladu i nešto ćemo morati učiniti", rekao je.
Dodao je da stečaj podrazumijeva mogućnost preustroja, ali da je to kod brodogradnje skoro nemoguće obaviti.