Arkzin među magazinima koji su promijenili povijest dizajna

30.12.2009.
13:47
VOYO logo

Print je dvomjesečni američki magazin o vizualnoj kulturi i dizajnu koji je utemeljen 1940. godine, a za koji dan će proslaviti 70. godišnjicu postojanja. Glavni tekst u novom broju Eight Years That Changed Magazine Design History (Osam godina koje su promijenile povijest dizajna magazina) potpisuje Perrin Drumm, a pokriva razdoblje od 1936. do 2001. godine. Uz najveće svjetske magazine Life, Harper's Bazaar, Vanity Fair, Portfolio, New York Magazine, Look, Avantgarde, National Lampoon, The Face, Rolling Stone, Frankfuter Allgemein Magazine, Egoiste i Wired, uvršten je i magazin Arkzin.

Arkzina se dobro sjećamo iz 90-ih godina prošlog stoljeća. Pokrenut je u rujnu 1991. kao fanzin antiratne kampanje u Hrvatskoj, u ožujku 1993. počeo je izlaziti kao mjesečnik, a od lipnja 1994. kao dvotjednik. U prosječnom broju na 32 stranice A3 formata pokrivane su teme u rasponu od ljudskih prava, pokreta za mir, prava žena i ekologije do kulturnih tema koje su obuhvaćale ulogu medija, intelektualaca i subkulturnih skupina. Arkzin nije samo kritizirao tadašnju vladinu politiku (primjerice, rat u BiH), nego je jednako tako objavljivao intervjue i tekstove dizajnera, ilustratora, fotografa... kao i eseje mnogih teoretičara, kao što su Slavoj Žižek, Renata Salecl, Darian Leader, Brian Holmes i drugi. Nezavisni, alternativni, kritički magazin koji je otvarao prostor za raspravu prepoznali su i u uglednom magazinu Print.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako piše Print, hrvatski politički pop-magazin Arkzin ostao je u biznisu unatoč neskrivenoj kritici gotovo svih svjetskih političkih struktura.

"Nitko nije prorok u svom selu", smije se dizajner i teoretičar Dejan Kršić, posljednji glavni urednik Arkzina. "Spajali smo radikalne teme s radikalnim dizajnom i na taj način pokušali proširiti domete vizualne percepcije. Izgleda da smo malo i uspjeli u tome."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje kako komentira to da je magazin kojem je bio na čelu uvršten uz bok s najboljim magazinima na svijetu, Kršić odgovara:

"Pa hvala im lijepo! Što reći više od toga? Netko je očito prepoznao kao vrijedno to što smo radili. Sigurno je da će nam mnoga iskustva koja smo stekli kroz Arkzin i danas koristiti", rekao je Kršić, koji je trenutačno uključen u još jedan projekt. Naime, kao dio kustoskog tima Što, kako i za koga? (WHW), koji stoji iza izložbe Od čega čovjek živi? na 11. istanbulskom bijenalu, Kršić potpisuje dizajn svih publikacija, kao i čitavog vizualnog identiteta bijenala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo