Kupci, digitalni jumbo plakati Vas promatraju!
Trgovci se počinju usmjeravati prema individualnim kupcima i to preko digitalnih jumbo plakata kao što su oni viđeni u filmu 'Minority Report' s Tom Cruiseom u glavnoj ulozi.
Kamere na oglasima usmjerene prema skupinama prolaznika uspješno mogu identificirati njihov spol i dob te im na osnovu tih informacija prikazati relevatnte proizvode. Sustav za prepoznavanje lica nazvan je N
Kreatori ovog sustava tvrde da fotografije lica odmah brišu, no neki potrošači strahuju da bi ovi jumbo plakati mogli snimati njihove izraze lica i načine na koje reagiraju na oglase. Osim toga, kritičri već upozoravaju da bi ovaj sustav mogao biti velika prijetnja za privatnost.
Sustav je već iskušan u trgovačkim centrima u Japanu, a stručnjak za digitalno oglašavanje 40-godišnji Omaid Hiwaizi iz londonske agencije Chemistry kaže za britanski
"Iako može izgledati zastrašujuće, to nije tako zlokobno kao kada neki trgovci koriste online kolačiće (
U Spielbergovom filmu Minority Report (u hrvatskom prijevodu Specijalni izvještaj) digitalni plakat govori Tom Cruiseu koje piće da odabere. Inžinjeri iz NEC-a sustav su tako kreirali da što dulje osoba stoji ispred kamere, to će i podaci biti precizniji, a tako se primjerice mogu i pohraniti ili razmjenjivati s drugim elektronskim podacima iz drugih baza.
Ipak, kako upozorava Takeshi Yamamoto potpredsjednik za strateško udruživanje: "NEC-ova tehnologija je razvijena da bude totalno anonimna".
"Dok tehnologija prikuplja podatke o dobi i spolu, ona ne prikuplja niti pohranjuje nikakve snimke ili informacije koje se odnose na nekog točno određenog pojedinca", rekao je Yamamoto za američku TV mrežu
Prema najavama, ovaj sustav prepoznavanja kupaca će biti iskušan u Sjedinjenim Državama do kraja ove godine, a ako se pokaže uspješnim, mogao bi se lako proširiti na ostatak svijeta.
403 Forbidden