Kupci, digitalni jumbo plakati Vas promatraju!

Trgovci se počinju usmjeravati prema individualnim kupcima i to preko digitalnih jumbo plakata kao što su oni viđeni u filmu 'Minority Report' s Tom Cruiseom u glavnoj ulozi.

11.3.2010.
13:25
VOYO logo

Kamere na oglasima usmjerene prema skupinama prolaznika uspješno mogu identificirati njihov spol i dob te im na osnovu tih informacija prikazati relevatnte proizvode. Sustav za prepoznavanje lica nazvan je Next Generation Digital Signage Solution, a razvijen je u japanskoj tehnološkoj kompaniji NEC.

Kreatori ovog sustava tvrde da fotografije lica odmah brišu, no neki potrošači strahuju da bi ovi jumbo plakati mogli snimati njihove izraze lica i načine na koje reagiraju na oglase. Osim toga, kritičri već upozoravaju da bi ovaj sustav mogao biti velika prijetnja za privatnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sustav je već iskušan u trgovačkim centrima u Japanu, a stručnjak za digitalno oglašavanje 40-godišnji Omaid Hiwaizi iz londonske agencije Chemistry kaže za britanski The Sun: "Tvrtke će pažljivo pratiti radi li se to dobro".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iako može izgledati zastrašujuće, to nije tako zlokobno kao kada neki trgovci koriste online kolačiće (cookies) kako bi saznale koje stvari gledate na njihovim web stranicama", smatra Hiwaiz dodajući da "mnogi već koriste ovu tehnologiju" kako bi riješili ono što žele postići s svojim proizvodima.

U Spielbergovom filmu Minority Report (u hrvatskom prijevodu Specijalni izvještaj) digitalni plakat govori Tom Cruiseu koje piće da odabere. Inžinjeri iz NEC-a sustav su tako kreirali da što dulje osoba stoji ispred kamere, to će i podaci biti precizniji, a tako se primjerice mogu i pohraniti ili razmjenjivati s drugim elektronskim podacima iz drugih baza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, kako upozorava Takeshi Yamamoto potpredsjednik za strateško udruživanje: "NEC-ova tehnologija je razvijena da bude totalno anonimna".

"Dok tehnologija prikuplja podatke o dobi i spolu, ona ne prikuplja niti pohranjuje nikakve snimke ili informacije koje se odnose na nekog točno određenog pojedinca", rekao je Yamamoto za američku TV mrežu ABC, dodajući da je nekoliko tvrtki već izrazio interes za ovu NEC-ovu tehnologiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema najavama, ovaj sustav prepoznavanja kupaca će biti iskušan u Sjedinjenim Državama do kraja ove godine, a ako se pokaže uspješnim, mogao bi se lako proširiti na ostatak svijeta.

KSW 94
Uživo 11. svibnja
VOYO logo