'Mjesto' s deset tisuća čitatelja mjesečno
Prošla je godina za projekt Besplatne elektroničke knjige bila rekordna, i po broju objavljenih naslova, i po broju čitatelja, čiji se broj povećao za čak tisuću u odnosu na 2008. godinu.
Društvo za promicanje književnosti na novim medijima (DPKM) objavilo je na mrežnim stranicama projekta
arti-201002030439006 Od 21 objavljenog, njih četiri su elektronički "originali", a čitateljima je trenutno dostupno ukupno 111 naslova. Tih 111 naslova tijekom prošle godine čitalo je 119 tisuća posjetitelja, tisuću više nego tijekom 2008. godine, što u prosjeku iznosi gotovo 10 tisuća čitatelja mjesečno.
O projektu
Koliko se povećala posjećenost od samog početka i ima li u posljednje vrijeme značajnijih pomaka što se tiče posjetitelja? Kao što možete i sami pretpostaviti, kada smo u proljeće 2001. godine pokrenuli projekt, odnosno objavili mrežne stranice s prvom besplatnom elektroničkom knjigom, posjeta i nije bilo.
Međutim, kako je raslo medijsko praćenje našeg projekta, tako je rasla i posjećenost naših stranica. Ali, sve do lipnja 2003. i objavljivanja besplatne elektroničke knjige Noama Chomskog, posjeta je bila zanemariva. Tada HINA prvi puta izvještava o našem projektu, a tu vijest prenose gotovo svi naši tiskani i elektronički mediji. Otad je broj čitatelja kontinuirano rastao, sve do prije nekoliko godina, kad se stabilizirao na nekih desetak tisuća čitatelja mjesečno.''
Mislite li da je hrvatska javnost dovoljno upoznata s projektom
O kojem broju naslova i autora je riječ? Trenutno je na stranicama projekta dostupno 111 naslova i višestruko veći broj autora budući da je dostupno više od desetak zbornika, što književnih, što publicističkih.
Kakvi su vam planovi za ovu godinu? U ovoj godini planiramo objaviti deset novih besplatnih elektroničkih knjiga, a među njima i poeziju Marije Andrijašević, Antonije Novaković, Tomice Bajsića, Ivana Hercega i Slađana Lipovca, te kratke proze Borisa Becka, Krešimira Mićanovića i Nevena Ušumovića.
Koji su žanrovi najpopularniji? Kao i u tiskanom mediju, proza i publicistika su čitanije od poezije, poznati autori od nepoznatih. Iako, moram napomenuti da su u elektroničkom mediju ove razlike nedvojbeno manje.