Tijekom kratke umjetničke karijere, Urban se istaknuo nizom fotografija različitog stilskog, žanrovskog i tematskog spektra, ali je široj javnosti ostao najpoznatiji po snimkama ratnih događanja na dubrovačkom području, u kojima se na dojmljiv način isprepliću dokumentaristička neposrednost i umjetnička doživljajnost.
Taj dio opusa kojeg je nazvao Rat-art, Urban je zaključio s dvanaest fotografija granatiranja i razaranja stare dubrovačke gradske jezgre, nastalih u rano jutro 6. prosinca 1991. Posljednja od njih ujedno je i zadnji umjetnički rad Pava Urbana. Dok ju je snimao pogodio ga je geler granate koja je eksplodirala između Orlandova stupa i crkve Sv. Vlaha te je on na mjestu preminuo.
Prezentacija ratnih snimaka u ZKM-u
Projekt "Rat-art –dvadeset godina poslije" odvijat će se u foajeu ZKM-a i na Sceni M. Polanec, a započet će prezentacijom ratnih snimaka Pava Urbana, o čijim će simboličkim,umjetničkim i dokumentarističkim konotacijama govoriti ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, Antun Maračić.
Publici će kroz kombinaciju foto projekcija i glumačke interpretacije prvi put biti predstavljeni i fragmenti ratnog dnevnika Pava Urbana, kojeg je u obliku pisma neposredno pred smrt poslao svojoj tadašnjoj djevojci, a danas poznatoj fotografkinji Mari Bratoš, koja se tada nalazila na školovanju u Americi.
U taj neobični i dojmljivi dokument, u kojem se isprepliću svjedočanstva o ratnim događanjima, te duhovite opservacije i portreti ljudi iz njegova okružja, Urban je ugradio i neobičnu anticipaciju hrvatske budućnosti, ali i svoje vlastite sudbine.
Rat–art dvadeset godina poslije događa se na dan kada se obilježava i "najžešći napad na Dubrovnik u njegovoj povijesti".