51% Hrvata nikad ne bi kupilo knjigu!

Prema najnovijem istraživanju tvrtke GfK iz prosinca 2011. godine, četrdeset posto Hrvata starijih od petnaest godina iz urbane sredine mjesečno pročita jednu knjigu.

14.2.2012.
16:40
VOYO logo

Hrvatska je ispod globalnog prosjeka koji iznosi 57 posto, kao i ispod prosjeka za ovaj dio Europe koji iznosi 54 posto. A daleko je od Njemačke u kojoj u prosjeku tri četvrtine Nijemaca pročita jednu knjigu mjesečno.

Prema ovom istraživanju, u posljednja tri mjeseca svega 31 posto Hrvata je kupilo barem jednu knjigu, što je jedan posto manje nego 2005. godine kada je ovakvo istraživanje posljednji put provedeno. Knjige se najmanje čitaju u Lici, manje ih čitaju muškarci, a najviše je čitača u Dalmaciji i Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najviše se čita beletristika i poezija

Knjige posuđuje 45 posto ljudi, 35 posto ih kupuje, 20 posto dobiva na poklon. Najviše se čita beletristika i poezija, čak 35 posto, a povećan je interes za dječju knjigu, od 14 posto u 2005. do 33 posto u 2011. godini. U knjižarama se nabavlja 51 posto knjiga (gotovo isto kao i 2005.), na kioscima bez kupnje s novinama 23 posto, na sajmovima 21 posto, u hipermarketima 11 posto, a uz novine 17 posto.

Prosječna je cijena knjige prema ispitanicima 80 kuna, i to dječje knjige 40, a beletristike i poezije 56 kuna. U 2005. prosječna cijena po kojoj su kupovali knjige bila je 108 kuna. Idealna cijena knjige za meki uvez i 200 stranica bila bi 70 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

51% knjige 'ne trebaju niti ih zanimaju'

Nadalje, trideset posto ljudi samo pronalazi nove naslove, deset posto se oslanja na novine, deset posto na reklamu. Čak 51 posto ljudi nikada ne bi kupilo knjigu jer ih ne trebaju i ne zanimaju, čak njih 53 posto ništa ne bi navelo na kupnju.

Ove je podatke predsjednik Hrvatske zajednice nakladnika i knjižara Neven Antičević nazvao pozivom na uzbunu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image

Artistico predstavlja zanimljiv festivalski program i poziva na najkreativniju nabavku poklona

Još iz rubrike
Image

Artistico predstavlja zanimljiv festivalski program i poziva na najkreativniju nabavku poklona