sprječavanje zaraze /

Javni bilježnici rade sa strankama u hitnim slučajevima: Radno vrijeme je strogo određeno i treba se najaviti

Image
Foto: Shutterstock

Potreba za radom javnih bilježnika je bitno smanjena po opsegu posla

31.3.2020.
10:55
Shutterstock
VOYO logo

Javnobilježnički uredi za vrijeme epidemije koronavirusa radit će sa strankama u hitnim slučajevima od 9 do 12 sati, a s njima će komunicirati i telefonski, elektroničkom poštom te komunikacijskim aplikacijama, priopćila je Hrvatska javnobilježnička komora u utorak.

Prethodna najava

Preporuka je da se stranke odabranom javnom bilježniku prethodno najave telefonom ili elektroničkom poštom, a kod dolaska u ured potrebno je poštovati upute za zaštitu od širenja virusa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skraćen boravak u uredu

Iz Komore ističu da je takvim sistemom rada i prethodnim zakazivanjem termina moguće dobiti osnovne upute bez izlaganja širenju virusa, a mogu se dostaviti i podaci koji su potrebni za pripremu dokumenata. Time se skraćuje boravak stranaka u uredu, a ne gubi se na pravnoj sigurnosti i točnosti, dok suradnici u uredima rade u smjenama, čime se osigurava socijalna distanciranost.

Neki su javnobilježnički uredi teško oštećeni u potresu, a javni bilježnici rad nastavljaju na improviziranim lokacijama zbog čega je potrebno prvo telefonski kontaktirati ured kako bi se saznalo na kojoj je lokaciji potrebno realizirati ovjere. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

t, ali mnoge hitne životne situacije ne trpe odlaganje ni u ovim teškim vremenima, ističu.  

Pod to spadaju: punomoći za aktivnosti koje osobe ne mogu same obaviti poput poslova u bankama, ishođenje dokumenata, zaključenje ugovora, korištenje motornog vozila u inozemstvu, odlazak ili dolazak članova obitelji iz ili u Hrvatsku; oporuke; ugovori o darovanju, prodaji te uzdržavanju; dokumentacija potrebna za odobrenje i isplatu stipendija, mirovina iz inozemstva i sl.; dokumentacija potrebna poslovnim subjektima za javnu nabavu; dokumentacija za hitne promjene u trgovačkim društvima: promjene direktora, dopune djelatnosti; likvidacije.

Tako se u ostavinskim predmetima i dalje radi bez zastoja u mjeri u kojoj je to moguće poštujući mjere prevencije zaraze. Komora ističe da su neki slučajevi hitni, posebno kod socijalno ugroženijih građana. 

Primjerice, posljednja mirovina koja pripada nasljedniku za cijeli mjesec u kojem je ostavitelj preminuo može se podići kod HZMO samo s pravomoćnim rješenjem o nasljeđivanju. Stoga, u ostavinama javni bilježnici koriste sve procesne mogućnosti izvanparničnog postupka, o čemu daju upute nasljednicima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadalje, građani kod javnog bilježnika mogu elektroničkom vezom sa sudom predati prijedlog za uknjižbu i dobiti izvadak iz zemljišne knjige, dok u postupcima ovrhe javni bilježnici, sukladno preporuci Ministarstva pravosuđa za odgodom ovršnih postupaka, rješenja o ovrsi ne otpremaju ovršenicima.

Detaljne podatke za kontakt građani mogu naći na web stranici Hrvatske javnobilježničke komore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo