ZADAR - Iz podmorja tjesnaca Novskog ždrila kod Maslenice stobrečka tvrtka "Garbinada" izvlači dijelove starog Masleničkog mosta, koji je srušen u studenom 1991. godine tijekom jugosrpske agresije u Domovinskom ratu, a u četvrtak su iz dubine od 25 metara izvađeni prvi veći komad mosta, doznaje u petak Hina od ronioca IvanaCokarića iz "Garbinade".
Pripreme oko izvlačenja dijelova mosta, po nalogu zadarske Lučke kapetanije, počele su u listopadu prošle godine. Cokarić ističe da bi cijeli posao trebao biti zgotovljen do travnja kada će taj dio mora Novskog ždrila u cijelosti biti očišćen od ostataka staroga Masleničkog mosta.
Na izvlačenju dijelova mosta radi četvero ljudi, među kojima su i ronioci. Srušeni dijelovi mosta se nalaze na dubini od 10 do 25 metara.
Posao je poprilično naporan. S radom započinjemo ujutro u 8, pa ovisno o potrebama toga dana nekada znamo raditi do večeri, kaže ronioc Cokarić.
Tvrtka "Garbinada" posao izvlačenja starog Masleničkog mosta izvodi u suradnji sa zadarskom tvrtkom "Sub Mission". Dijelove starog Masleničkog mosta tijekom proteklih 20-tak godina pokušavalo se u nekoliko navrata izvlačiti iz mora, no do sada ga niti jedna tvrtka nije uspjela izvuči, kažu iz "Garbinade".
Stari Maslenički most je čelične konstrukcije i lučno premošćuje morski tjesnac Novsko ždrilo na Jadranskoj magistrali, nedaleko naselja Maslenica. Projektirao ga je VojislavDraganić, a pušten je u promet u siječnju 1961. Bio je dug 315 metara i nalazio se na visini od 55 metara nad morem. Srušen je u studenom 1991. u jeku napada velikosrpskih agresora na zadarsko područje.
Nakon završetka Domovinskog rata i izgradnje obližnjeg novog Masleničkog mosta preko kojeg prelazi autocesta A 1, stari Maslenički most je ponovno obnovljen u nešto većim dimenzijama. U promet je pušten 2005. godine i često je prometna alternativa novijem betonskom četverotračnom mostu za vrijeme kada je zbog bure novi most zatvoren.