Kada zazvoni ovaj telefon jedno je sigurno - netko na moru treba pomoć. U Nacionalnoj središnjici za traganje i spašavanje brinu o sigurnosti stotina plovila duž hrvatske obale. Najviše nesreća je za lošega vremena.
"Stranci srljaju, malo se opuste, hoće uživati u ovih sedam dana šta imaju godišnjeg odmora", kaže voditelj Nacionalne središnjice za traganje i spašavanje na moru EdoŠarunić.
Jurcanje se u trenu pretvori u nesreću, kao nedavno kada su kod Hvara u sudaru gumenjaka s prejakim motorima, teško ozlijeđene dvije češke djevojčice.
Ispit za voditelja brodice na području riječke Lučke kapetanije lani je položilo 8.000 ljudi. Ove godine još 2.400. Traje tjedan dana, a češće ga polažu stranci. Sanjin je domaći, ali želi polagati.
"Pazim kakao vozim auto i pazit ću sutra sigurno kako vozim brod", uvjerava Sanjin Klipa iz Rijeke.
Za domaće, cijena ispita je 480, a za strance 850 kuna.
"Prvo je rad na pomorskoj karti, pa je tu motorsitika, isto tako su propisi, komunikacija u pomorstvu i ono što je vrlo bitno to je meteorologija", objašnjava lučki kapetan Lučke kapetanije Rijeka Darko Glažar.
Ona je posebno važna jer se vrijeme na moru mijenja u trenu. Nevera se stvori niotkuda i tada se telefon 195 užari. Mladen koordinira akciju spašavanja dvojice Britanaca kod Paklenih otoka koje bura nosi na stijene.
"Došlo je do kvara motora pri jakoj buri i tramuntani i u takvim uvjetima plovilo je zanošeno prema obali i traže trenutnu pomoć", opisuje Mladen Butković.
Brod lučke kapetanije spašava ih za samo 20-ak minuta. No, nastave li moreplovci ovim tempom izazivati nevolje na moru, lanjska brojka od 350 intervencija brzo će biti nadmašena.