SVI BRUJE O MOSTU /

Brojni svjetski mediji raspisali su se o otvaranju Pelješkog mosta: Spominju kineske ruke, europsku pomoć, ali i sporove s BiH

Image
Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL

Svjetski mediji ističu kako je Pelješki most jedan od najambicioznijih infrastrukturnih projekata od kada je Hrvatska 1991. proglasila nezavisnost

26.7.2022.
17:19
Miroslav Lelas/PIXSELL
VOYO logo

Brojni regionalni i svjetski mediji danas su pisali o Pelješkom mostu. Posebice su se o otvorenju raspisali njemački mediji, osobito "Der Spiegel" i "Focus".

"Hrvatska otvara most preko Jadrana: Strateški važna poveznica, projekt vrijedan 418 milijuna eura koju je EU sufinancirala, sagradila kineska kompanija", prenosi "Der Spiegel" te podsjeća na sporove koji su oko izgradnje mosta postojali između Hrvatske i BiH. Nadalje, Frankfurter napominje kako je most ujedno i obilaznica i prečac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
DAN ZA POVIJEST /

Čekali smo 300 godina i dočekali: Pelješki most svečano otvoren uz Himnu slobodi, Krila Oluje, spektakularan vatromet i Neveru!

Image
DAN ZA POVIJEST /

Čekali smo 300 godina i dočekali: Pelješki most svečano otvoren uz Himnu slobodi, Krila Oluje, spektakularan vatromet i Neveru!

Češki mediji raspisali su se o "epohalnom trenutku" za Hrvatsku s obzirom na to da "Dubrovnik više nije u opasnosti da bude odsječen od ostatka zemlje". Na drugom kraju svijeta, u Narodnoj Republici Kini pišu o mostu koji će "produbiti uzajamno korisne odnose Kine, Hrvatske i EU". Prisjetili su se i Qi Qianjina, kineskog ambasadora u Zagrebu, koji je izjavio da je most "prominentan projekt promocije kineske opreme, tehnologije i znanja u građevinskoj industriji u Hrvatskoj i svijetu".

Gradnju mosta susjedi smatraju infrastrukturnim projektom stoljeća

Talijanski "Il Gazzettino" podsjeća i na talijanski naziv Pelješca - "Sabbioncello", dok je najopsežniji tekst donio "AFP".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"AFP" ističe kako će otvorenje mosta označiti kraj beskrajnom čekanju i gužvi na bosanskohercegovačkoj granici čemu se neizmjerno vesele lokalno stanovništvo, trgovci i turisti. Ističu i kako je Pelješki most jedan od najambicioznijih infrastrukturnih projekata od kada je Hrvatska 1991. proglasila nezavisnost od nekadašnje Jugoslavije.

I dok su bosanskohercegovački mediji prenijeli tek osnovne informacije, Slovenci su objavili nekoliko tekstova u kojima ističu kako će "otvaranje Pelješkog mosta ponovno, nakon više od 300 godina, spojiti jug Dalmacije s ostatkom Hrvatske. Gradnju, koju susjedi smatraju infrastrukturnim projektom stoljeća, pratio je niz ozbiljnih izazova, no najveći, poskupljenje sirovina u posljednje vrijeme, ipak je izbjegnut".

Image
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Srpski mediji ističu kako je "most dio projekta putne povezanosti s južnom Dalmacijom i predstavlja najvažniji geostrateški projekt od nacionalnog interesa, jer njegovom je izgradnjom uspostavljen teritorijalni kontinuitet hrvatskog teritorija".

Crnogorci pak ističu dio priče koji je vezan i uz sami Crnu Goru, odnosno podsjećaju da je Pelješki most gradila ista kineska kompanija, China Road and Bridge Corp, koja gradi i kontroverzni autoput od obale do granice sa Srbijom koji je Podgoricu zamalo bacio u dužničko ropstvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo