LJUTITI POTROŠAČI: / 'HAKOM štiti teleoperatere koji varaju na internetu i drugim uslugama'

Image

Na popisu omraženijih davatelja usluga, odnosno onih s kojima su imali najviše problema, potrošačima su definitivno na prvom mjestu teleoperateri.

25.2.2016.
7:06
VOYO logo

Izmjene koje predlaže Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) tiču se najčešćih problema koje su korisnici teleusluga imali u praksi, proizišlih sklapanjem ugovora na daljinu (putem telefona ili interneta op.a.), kao i izvan prodajnih prostorija trgovca. U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača nisu, međutim, najsretniji s najavljenim izmjenama, smatrajući ih manjkavima, te su HAKOM-u uputili svoje primjedbe, a nadaju se kako će iste biti i uvažene, piše Slobodna Dalmacija.

Potrošači traže:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. 14 dana za raskid ugovora na daljinu teče otkad potrošač zaprimi pisanu potvrdu o ugovorenoj usluzi na svoju kućnu adresu 2. Uređaje za određeni telepaket operater treba dostaviti na kućnu adresu jer se u praksi događalo da su se ugovori sklapali na temelju krivotvorenih ili izgubljenih osobnih iskaznica, a navodila se druga adesa za isporuku opreme 3. Ako se ugovor može sklopiti samo javljanjem OIB-a na telefon, onda se prilikom njegova raskida od potrošača ne smije tražiti da šalje kopije osobne iskaznice, krsni i vjenčani list, potpise javnog bilježnika jer ga se na taj način želi nezakonito zadržati 4. Dva dana za otklanjanje kvara na pretplatničkoj liniji 6. Davatelj usluge je dužan isporučiti točno određenu brzinu širokopojasnog pristupa internetu koju će potrošač platiti

Za koga se bori HAKOM?

"Iz HAKOM-a predlažu dosta izmjena na štetu potrošača. Umjesto da regulatorna agencija, kao što joj ime sugerira, regulira odnose na ravnopravnoj bazi, oni diskriminiraju potrošače i putem ovih izmjena, ali i Zakona o elektroničkim komunikacijama. Prvo što smo tražili su promjene vezane za raskid ugovora. Pristajanjem na ponudu putem telefona, korisnik sklapa ugovor na daljinu, te mu na kućnu adresu treba stići pisana potvrda o ugovorenoj usluzi".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zakonodavac dozvoljava da potrošač raskine takav ugovor bez navođenja razloga, i to u roku od 14 dana od dana kad mu je poslana potvrda na kućnu adresu ili elektroničkim putem. Mi tražimo da taj rok počne teći od dana kad je čovjek primio spomenutu potvrdu, odnosno da se produži na godinu dana ako korisnik nije znao da mora dobiti ugovor u pisanom obliku. Jedino se na ovaj način može zaštititi potrošača od nekorektnog trgovca koji mu je zatajio da treba dobiti potvrdu ili mu je uključio nekakvu uslugu bez njegova znanja", objašnjava Tomislav Lončar, tajnik HUZP-a.

U udruzi su reagirali i na oglašavanje brzine širokopojasnog pristupa internetu čime se, prema njihovom mišljenju, često obmanjuje korisnike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dosad se davala mogućnost operaterima da s potrošačima dogovore brzinu od 100 posto koju potrošač plaća, a mogli su isporučivati tek 50 posto takve brzine, jednostavno su imali priliku varati potrošače", kaže Tomislav Lončar.

Image
HAKOM POZIVA: /

Upišite se u registar za potrošače "Ne zovi" i blokirajte napasne pozive

Image
HAKOM POZIVA: /

Upišite se u registar za potrošače "Ne zovi" i blokirajte napasne pozive

Slobodna Dalmacija/Danas.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo