TEŽAK UDARAC ZA MLADE / Jokić: 'Pandemija ima razoran utjecaj na fizičko i mentalno zdravlje učenika. Treba učiniti sve da se nastava odvija u školama'

Image
Foto: Borna Filić / PIXSELL

"Isključivo online nastava ima negativne posljedice i na fizičko i psihičko zdravlje mladih ljudi, ali i na odgojno-obrazovne ishode mladih ljudi, utječu negativno na usvajanje znanja i vještina, pokazalo je istraživanje

26.8.2021.
10:14
Borna Filić / PIXSELL
VOYO logo

Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja, Boris Jokić, gostovao je u Novom danu N1 televizije i predstavio rezultate istraživanja o utjecaju pandemije covida-19 na učenike u Hrvatskoj.

Jokić kaže kako će primjena rezultata istraživanja ovisiti prvenstveno o političarima. "Čuju se glasovi poduzetnika, svih nas koji djelujemo u javnoj sferi, ali glas onih koji idu u drugi razred osnovne ili u srednju školu rijetko se čuje, kao i onih koji djeluju u sustavu odgoja i obrazovanja", rekao je Jokić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osnovna poruka istraživanja je, kaže, da se radi o jedinstvenom događaju. "Kad razmislite društveno, znanstveno, mi bismo trebali pratiti što se događa s mladim ljudima i u školama, kako bismo imali osnovu za stvaranje politika. Mi smo se bavili time kako su pandemija i potres utjecali na mlade ljude, kako se osjećaju, kako žive, na njihov život u cjelini. Sukus je naglasiti da pandemija, osim što je javnozdravstveni problem, ona je i društveni problem. Trebamo učiniti sve da na neki način budemo mudri i inovativni u načinu na koji se nosimo s pandemijom", rekao je Jokić.

Image
PANDEMIJA I POTRES OSTAVILI TRAGA NA DJECI /

Zabilježen povećan broj slučajeva anksioznosti, depresivnosti, PTSP-a, ali i zlostavljanja

Image
PANDEMIJA I POTRES OSTAVILI TRAGA NA DJECI /

Zabilježen povećan broj slučajeva anksioznosti, depresivnosti, PTSP-a, ali i zlostavljanja

'Online nastava ima negativne posljedice po zdravlje'

Hrvatska je i dosad imala umjeren odnos prema školama i njihovu zatvaranju, ističe. "Isključivo online nastava ima negativne posljedice i na fizičko i psihičko zdravlje mladih ljudi, ali i na odgojno-obrazovne ishode mladih ljudi, utječu negativno na usvajanje znanja i vještina. Stoga, iz te perspektive, ali i iz perspektive zaposlenih u školama, koji kažu da im je to puno kompleksniji način rada, ali i iz perspektive učenika, koji preferiraju učioničku nastavu. Iz svega toga je zaključak da škole trebaju ostati otvorene i trebamo učiniti sve što je u našoj moći da to i bude tako", rekao je pa pozvao na poštivanje epidemioloških mjera i cijepljenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodaje kako posljedice pandemije osjećaju uglavnom škole i vrtići. Na pitanje koliko su djeca izgubila znanja i obrazovanja u pandemijskoj godini, Jokić kaže kako u usporedbi s genericama prije pandemije, većina nastavnika smatra kako je pandemija negativno utjecala na ishode obrazovanja te da su učenici neuspješniji.

'Ovo je apel svima'

"To ne treba biti alarmantno, ako se imaju pametne politike. To je apel svima", upozorava Jokić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ono što bi trebalo dopustiti je omogućiti nastavnicima razdoblje da istaknu ono što je najveći problem i nedostatak i na osnovu toga dozvoliti da se u tom razdoblju dođe do određene nadoknade nedostataka. Čini mi se da bismo tako mogli doći do određenog umanjivanja tih nedostataka", kazao je te dodao kako treba adresirat i psihološke nedostatke.

"Škola je za mlade ljude prije svega mjesto gdje se odrasta, mjesto strukturiranih aktivnosti kako sa školom, tako i s vršnjacima. U razdoblju adolescencije od 15 do 18 godina, ključni čimbenik koji utječe na razvoj mladih ljudi je socijalizacija", kaže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predlaže da se u sustav uvedu i elementi mentalnog zdravlja te da se o tome uči i u školi.

Nastavnici su otrpjeli velik pritisak

Osvrnuo se i na probleme nastavnika. "Njihov život i rad se tijekom pandemije uvelike promijenio, oni su, po meni, uz medicinsko osoblje drugi stup koji je otrpio veliki pritisak. Njima je posao postao vrlo, vrlo zahtjevan, pogotovo u području online nastave", rekao je Jokić i dodao da im je zbog toga bio otežan kontakt i s učenicima i s kolegama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pitanje odgojno-obrazovnog sustava i utjecaja na mlade i na djelatnike pitanje je moranja. Taj je sustav jednako važan kao bilo koji sustav, ako ne i važniji. I trebamo učiniti sve da poštujemo epidemiološke mjere, da se cijepimo i da održimo nastavu u školama", rekao je Jokić.

"Prava reforma nas tek čeka. Želim naglasiti da su škole mjesta u kojima se takve promjene mogu dogoditi, ona su zdrava mjesta u ovom društvu i ljudi koji u njima rade imaju i snagu i kreaciju i ja im zahvaljujem na svemu što rade i za Hrvatsku i za mlade ljude i da nemamo takve, bilo bi nam puno teže", zaključio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo