Željko Garača s Ekonomskog fakulteta u Splitu komentirao je cijene koje su svugdje porasle, kao i njihov mogući utjecaj na turističku sezonu. Garača smatra da su mnogi postali pohlepni.
"Poneseni rezultatima prošle turističke sezone i najavama da će ova biti bolja je mnoge navela na drastično poskupljenje cijena. No, ovo ne sluti na dobro. Ja sam usporedio brojeve koliko je stranih turista ušlo u Hrvatsku protekla dva vikenda i taj broj je frapantno manji, četiri puta manji", izjavio je za N1.
'Te cijene često ostaju takve i nakon sezone'
Naglašava i kako se to mora odraziti i na potražnju.
"Građani zapadne Europe su dobro informirani o cijenama i znaju da smo jedna od skupljih destinacija. Međutim, turizam nije samoposluga pa da možete uspoređivati cijene kao u u dva trgovačka lanca, turizam je doživljaj. Dio gostiju je počeo kalkulirati, poglavito Nijemci koji se nalaze pred recesijom. Morat će doći do spuštanja cijena, neki hotelijeri već idu u tom smjeru."
"Poduzetnici ne misle o guštima domaćeg turista nego da zarade što više i da prodaju po što većoj cijeni. Kada ne bude onih koji će to kupovati po datoj cijeni on će to prodavati. Problem Splita je da te cijene često ostaju i nakon sezone", napominje Garača.
POGLEDAJTE VIDEO: Vir postao hit destinacija. Ima najviše turista u Dalmaciji. Otkrili smo čime ovaj otok privlači turiste