REKORDNE CIJENE / Inflacija poharala tržnice, od šparoga do jagoda: Stručnjak objasnio zašto je sve skočilo u nebo

Stručnjaci upozoravaju da poskupljenja dovode do smanjenje potrošnje koja je u konačnici višestruko loša za ukupnu ekonomiju

23.4.2023.
23:32
VOYO logo

Sve je skuplje sezonsko voće i povrće, neovisno o tome kupuje li se u trgovinama ili na tržnicama, a što Hrvati kupuju i u kakvim količinama, provjerio je RTL Danas.

Od šparoga do jagoda, za kupce sve je preskupo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Šta ćemo reći, kupujemo po potrebi, kupujemo po potrebi, ne razbacujemo se", kazala je Milka iz Splita.

"Znate šta je, to je ponuda i potražnja to je zakon i gotovo. Ako je veća ponuda nego potražnja bit će jeftinije", govori Luka Čulić iz Splita.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
KAKO ŽIVIMO?! /

Zaprepastit ćete se kad vidite koliko je sve poskupjelo, a skok cijene jednog proizvoda će vas posebno šokirati

Image
KAKO ŽIVIMO?! /

Zaprepastit ćete se kad vidite koliko je sve poskupjelo, a skok cijene jednog proizvoda će vas posebno šokirati

I dok kelj na tržnici košta euro, u trgovinama je skuplji za 19 centi. Paprika babura je pak povoljnija na štandovima, dok je cijena rajčice jednaka 3,5 eura. Limun je u trgovini jeftiniji za 30 centi.

"Mi smo evo zadnja stepenica, mi imamo svoj postotak, nismo ga dizali ni mijenjali on je uvijek isti. Međutim kada imamo proizvod koji je u startu skuplji jednostavno cijena raste i krajnjem korisniku", kazao je trgovac Nikola Marunić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Domaći proizvođači dižu cijene zbog ulaznih troškova

Cijene iz uvoza određuju se na europskom tržištu, a domaći proizvođači podižu cijene zbog povećanih ulaznih troškova.

U prosjeku cijene u trgovinama su od lani skočile i to paprika babura za 103 posto, limun za 100, luk crveni 95, rajčica 83, a kelj 72 posto. Više je razloga za poskupljenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Znači rad je poskupio, poskupila je energija i na trećem mjestu poskupjelo je sve ostalo što čini ingridiente, od logistike, prijevoza, pa do placarine, a da tu trgovina nije nevina vidjeli ste objavljeni podatak da je oko 60 posto porasla cijena odnosi se na marže, ekstra profite i tako dalje. Jednostavno to je vlak koji ide i nastoje se u njega svi ukrcati", kazao je ekonomski stručnjak Mladen Vedriš.

No, stručnjaci upozoravaju da poskupljenja dovode do smanjenje potrošnje koja je u konačnici višestruko loša za ukupnu ekonomiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo