FOTO: / Preko ovoga ne mogu voziti ni cirkusanti!

Na 'biciklističkim' stazama se ostavljaju kontejneri za smeće, auti, posude sa cvijećem, što je još i dobro.

29.9.2011.
19:42
VOYO logo

Taksi vozila, luksuzna vozila, jeftina vozila, dostavna vozila, policijska vozila, kamioni, autobusi. Što je tim stvarima zajedničko, osim što ih pokreću smrdljiva fosilna goriva i svakodnevno ubijaju ljude na cesti?

Povezuje ih sklonost parkiranju na takozvanim biciklističkim stazama! "Takozvanim" iz razloga što se naprosto ne radi ni o kakvim stazama nego trakama na pločniku ili kolniku ofarbanim u crveno, osim ako trud gradskih vlasti nije bio toliki da su povučene samo žute linije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kontejneri, posude sa cvijećem...

Zagreb se hvali kao jedan od gradova koji je najbolje prilagođen biciklistima jer tobože ima na raspolaganju puste kilometre biciklističkih staza. Kako to funkcionira u stvarnosti jednostavnom je fotogalerijom pokazao Sindikat biciklista. Ne samo da jače sudionike u prometu nije nimalo briga za one slabije, dakle, bicikliste, pa parkiraju na stazama kao da ne postoje, već su te staze opasne po život.

I tu ne govorimo samo o Zelenom valu, gdje s jedne strane staze biciklistu prijeti jureći automobil, a s druge gusto "posađeni" stupići koji mogu probiti lubanju u slučaju pada, već i o ostatku grada. Na stazama se ostavljaju kontejneri za smeće i posude sa cvijećem! No, to je još i dobro s obzirom da ih se može pogurati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali što bi točno biciklisti trebali napraviti sa autobusnim stanicama koje su nasađene na stazu, stupićima, prometnim znakovima ili drvećem koje je crvena "biciklistička traka" jednostavno nije zaobišla? Voziti preko krošnje ili riskirati 300 kuna? Upravo je takve primjere kamerom dokumentirao Sindikat.

300 kuna zbog brige grada?

Fotografije su odgovor na hajku koja je pokrenuta protiv biciklista. Osječka policija kaznila ih je čak 37 u samo nekoliko sati i to zahvaljujući propisima koje je osmislilo i proguralo Ministarstvo unutarnjih poslova Tomislava Karamarka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najviše građana propise je prekršilo vozeći se gdje ne bi trebali, a gdje istovremeno postoji biciklistička staza. Oni su, kako je za Glas Slavonije kazao osječki prometni policajac Ivica Vuko, plaćali kaznu od 300 kuna.

Pitanje tjedna glasi: Kako da vozim po stazi?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nemoguće je voziti po pravilima

Razgovarali smo s autoricom nekoliko snimki koje su završile u velikoj fotogaleriji u stvaranju, a koja nastaje u sklopu akcije Zagreb Bike Watch.

"Smatram da je u Zagrebu nemoguće voziti bicikl i poštivati pravila zbog lošeg stanja u kojem se nalazi prometna infrastruktura. Na više od sto fotografija čitatelja H-altera se to jasno i vidi", kaže Marina Kelava, fotoreporterka H-altera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201107130815006 arti-201106300779006 arti-201109190580006 arti-201109271118006 arti-201109281001006 arti-201105280088006

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo