VIŠENAMJENSKA LETJELICA /

Hrvatska kupuje novi avion: 'Nije riječ o luksuzu'

Država bi uskoro mogla kupiti novi avion. Ministarstvo obrane potvrdilo je da planira nabaviti laki višenamjenski zrakoplov, koji bi se trebao platiti novcem od prodaje 15 starih letjelica. U MORH-u tvrde da nije riječ o luksuzu koji će uz Vladin challenger služiti za prijevoz dužnosnika, nego o avionu za transport padobranaca, organa i tereta. Za neke kritičare, takvo objašnjenje ne drži vodu.

13.11.2014.
18:45
VOYO logo

Ovako bi mogao izgledati novi avion u vlasništvu države. Ministarstvo obrane planira kupiti laki višenamjenski zrakoplov. Koji - još se ne zna, no tvrde da nije riječ o luksuzu za prijevoz dužnosnika.

"U dugoročnom planu razvoja je planirana nabava jednog lakog višenamjenskog aviona za prijevoz tereta, oboljelih osoba, za obuku padobranaca, ali nikako VIP varijante ", uvjerava zapovjednik Ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane DraženŠćuri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zasad nepoznat iznos novca za novu letjelicu namaknut će prodajom otpisanih starih. A to je 6 od ukupno 20 školskih zrakoplova Pilatus, 2 transportna Antonova i 7 helikoptera Mi-24. MORH uvjerava – novi avion spašavat će i živote.

Objašnjenje o više svrha odjednom za neke je klimavo. Druge zemlje takav tip zrakoplova koriste u komercijalne, medicinske, vojne i policijske svrhe. No, gotovo nigdje nije višenamjenski, objašnjava ovaj stručnjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja nisam nigdje vidio tu opciju, da se on koristi u više svrha. Kao VIP avion ga koriste Bugarska, Južna Afrika i Švicarska. Nije nemoguće, postoje avioni, na koncu mi i ovog Challengera danas koristimo za prijevoz pacijenata i organa", kaže urednik časopisa Aeronautika AlenŠćuric.

Upravo zato neki kritičari zaključuju da će ovaj avion, između ostaloga, ponekad služiti i kao zamjena skupom Vladinom Challengeru, bilo za prijevoz dužnosnika, ili nešto drugo. Računica izgleda ovako:

"Taj avion vam troši oko 4500 eura po satu, a u isto vrijeme imate avion s kojim možete za 500 eura po satu odletiti tako nešto", upozorava Šćuric.

Dok se u budućnosti planira kupnja još jedne takve letjelice, pravu modernizaciju MORH je započeo na moru. Domaćoj tvrtki Brodosplit povjeren je posao izgradnje prve flote obalnih patrolnih brodova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bit će to prvi vojni brodovi izgrađeni u Hrvatskoj – još od 1996.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo