Ovako bi mogao izgledati novi avion u vlasništvu države. Ministarstvo obrane planira kupiti laki višenamjenski zrakoplov. Koji - još se ne zna, no tvrde da nije riječ o luksuzu za prijevoz dužnosnika.
"U dugoročnom planu razvoja je planirana nabava jednog lakog višenamjenskog aviona za prijevoz tereta, oboljelih osoba, za obuku padobranaca, ali nikako VIP varijante ", uvjerava zapovjednik Ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane DraženŠćuri.
Zasad nepoznat iznos novca za novu letjelicu namaknut će prodajom otpisanih starih. A to je 6 od ukupno 20 školskih zrakoplova Pilatus, 2 transportna Antonova i 7 helikoptera Mi-24. MORH uvjerava – novi avion spašavat će i živote.
Objašnjenje o više svrha odjednom za neke je klimavo. Druge zemlje takav tip zrakoplova koriste u komercijalne, medicinske, vojne i policijske svrhe. No, gotovo nigdje nije višenamjenski, objašnjava ovaj stručnjak.
"Ja nisam nigdje vidio tu opciju, da se on koristi u više svrha. Kao VIP avion ga koriste Bugarska, Južna Afrika i Švicarska. Nije nemoguće, postoje avioni, na koncu mi i ovog Challengera danas koristimo za prijevoz pacijenata i organa", kaže urednik časopisa Aeronautika AlenŠćuric.
Upravo zato neki kritičari zaključuju da će ovaj avion, između ostaloga, ponekad služiti i kao zamjena skupom Vladinom Challengeru, bilo za prijevoz dužnosnika, ili nešto drugo. Računica izgleda ovako:
"Taj avion vam troši oko 4500 eura po satu, a u isto vrijeme imate avion s kojim možete za 500 eura po satu odletiti tako nešto", upozorava Šćuric.
Dok se u budućnosti planira kupnja još jedne takve letjelice, pravu modernizaciju MORH je započeo na moru. Domaćoj tvrtki Brodosplit povjeren je posao izgradnje prve flote obalnih patrolnih brodova.
Bit će to prvi vojni brodovi izgrađeni u Hrvatskoj – još od 1996.