istražili smo problem / Hrvati luduju za hibridnim automobilima, no poticaji države izostaju

Iako su se Hrvati toliko pomamili za hibridnim automobilima da je država utrostručila prvotno predviđeni fond novca za subvencioniranje njihove kupnje, većina građana si ih ne može priuštiti. Tako se i ove godine nastavio trend prema kojem Hrvati najviše kupuju rabljene automobile, uvezene iz zemalja Europske Unije, prosječne starosti između 8 i 11 godina starosti. Takva vozila u prosjeku troše puno goriva, a time i znatno zagađuju okoliš. Upravo zato, provjerili smo zašto nema poticaja i za rabljene hibride

22.3.2015.
19:08
VOYO logo

Svaku noć prije spavanja, Zvonko svoj automobil uključi u struju i ujutro s njim može prijeći do 150 kilometara.

"Punim ga poput mobitela, navečer ga priključim, a ujutro je pun, ne moram puno razmišljati. Jedino je cijena možda malo previsoka", rekao je Zvonko Srebačić. 

Prošle godine za kupnju 440 vozila država je dala 15 i pol milijuna kuna poticaja. Građani su kupili 379 hibridnih, 53 električna i osam 'plug-in vozila'. Od toga 84% od iste automobilske marke, pa se nametnulo pitanje je li to pogodovanje autoindustriji?

Direktor fonda za zaštitu okoliša Sven Muller tvrdi: "Nije, to je poticaj građanima, poticaji se ne daju autoindustrii nego građanima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Ovakva vozila samo su mali dio ukupnog tržišta. Prošle godine prodano je 33.962 nova vozila, od toga tek trećina građanima, a ostatak tvrtama i državi. I 38.725 rabljenih. Većina rabljenih uvezena je iz Unije, ali gotovo nijedan od njih nije hybrid.

A na pitanje zašto država ne daje poticaj za kupnju rabljenih hibridnih automobila, Muller kaže sljedeće: "Zato je država primarno potiče nabavu novih automobila, mi ne želimo biti groblje rabljenih automobila Europe."

Groblje automobila Europe već smo postali, ali rabljena hibridna vozila barem bi manje zagađivala okoliš, poručuju stručnjaci.

"Europska unija je odredila da su novi i rabljeni automobili ravnopravni, dakle nema diskrimancije prilikom uvoza", rekao je Kristijan Tičak, urednik automobilističkog magazina.


Uvoznici rabljenih predlažu uvođenje granice do 5 godina starosti, što bi, kako oni misle, pomoglo pri uvozu tih automobila. 

No država zasad ostaje pri svome. Pa će tako dva najveća prošlogodisnja automobilistička trenda - kupnja rabljenih s jedne strane i kupnja hibrida s druge, ostati nespojiva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ZA ELISU
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo