Koncesijski ugovor za novi zagrebački aerodrom s francuskim konzorcijem Vlada je potpisala prije godinu i tri mjeseca. Čak 15 mjeseci kasnije - ne samo da na Plesu nema nijedne lopate, nego posao visi u zraku zbog ugovornih nesuglasica, koje su ministar prometa i Francuzi i danas pokušavali riješiti u Zagrebu, na jednom u nizu sastanaka. Iako se donedavno činilo da sve teče glatko. A problem, suprotno nagađanjima, navodno nije bio ni novac.
Konzorcij ZAIC sad navodno inzistira na skromnijoj izvedbi budućeg Plesa, odnosno rezanju troškova - prvotno procijenjenih na milijardu i pol kuna, jer tvrde da projekcije povećanja broja putnika na 3 i pol milijuna u prvoj fazi više nisu sigurne. Posao se navodno spotiče i na zahtjevu za višim aerodromskim pristojbama.
"Napokon je netko ozbiljno shvatio ono što mi govorimo već niz godina, da ovaj projekt nije ni izbliza onoliko lijep kako se prikazivalo, a da koncesionar koji je odabran nije ni izbliza sposoban za onaj dio obaveza koji je preuzeo na sebe", kaže AnteDujić, iz Koordinacije sindikata Zračne luke Zagreb
Pa iako obje strane službeno šute, može se čuti da investitora, koji bi idućih 30 godina trebao upravljati Plesom, smeta i to što im država ne želi izdati garancije saniranja gubitaka, dođe li do stečaja Plesa, ili Croatia Airlinesa. Oporba tvrdi - Vlada ne zna razgovarati s ulagačima.
"Mislim da je Zračna luka Zagreb najbolji i najjasniji primjer koliko je aktualna Vlada nesposobna pokrenuti bilo koji ozbiljan investicijski projekt u RH, a koji ovisi jednim dijelom i o njoj. Nije tako ni zamišljen 2011. cijeli taj investicijski projekt da se na bilo koji način država izlaže s bilo kakvim jamstvima, ali s investitorom treba razgovrati koji su problemi", smatra HDZ-ov saborski zastupnik DomagojIvanMilošević.
Pregovori s francuskim konzorcijem nastavljaju se i u srijedu, kad bi se mogla saznati i sudbina Plesa.