Sisačka županica ipak će vratiti službeni Audi vrijedan 430 tisuća kuna jer je pritisak javnosti i političkih protivnika bio prevelik.
"Živimo u takvom društvu kada je nešto što je izmišljena, neću reći afera, nego događanje, je događaj", rekla je sisačka županica Marina Lovrić Merzel.
Protiv nje najglasniji su bili iz oporbenog HDZ-a iako baš njihov gradonačelnik Vinkovaca istodobno na natječaju traži limuzinu vrijednu 437 tisuća kuna. Za Mladena Karlića ta usporedba ne stoji, no njegovi sugrađani misle drukčije.
Sedam automobila za 800 tisuća kuna bez PDV-a kupuje i HNS-ov varaždinski župan. Dva automobila su više srednje klase. Primjer sisačke kolegice nije ga pokolebao.
"Ja znam da će ovih sedam automobila koje će koristitti uglavnom službenici i dužnosnici, koristit će se uglavnom za posao legalizacije i potrebe županije. Neću koristiti ja te automobile", rekao je Predrag Štromar, varaždinski župan.
Fascinacija političara skupim službenim automobilima, hrvatski je brend. Pola milijuna kuna za to je htio potrošiti HNS-ov gradonačelnik Varaždina Goran Habuš, a 360 tisuća za službeni terenac kanio je izvdojiti šef SDSS-a Milorad Pupovac. Obojica su, pod pritiskom javnosti, na kraju odustali. Snažne limuzine s gomilom dodatne opreme nabavili su, ili barem pokušali, i šefovi državnih poduzeća, nacionalnih parkova, malo poznate agencije, a sve na račun građana putem pomno smišljenih natječaja.
"Bilo je dosta slučajeva gdje je natječajna dokumentacija ukazivala na određena vozila, i to nikako nije dobro. Nikako tu ne bi trebala biti neka sitnica u tehničkim podacima kao nešto što sprječava da povoljnije vozilo bude u izboru", rekao je Željko Marušić, stručnjak za autoindustriju.
132 policijska terenca nedavno je naručio i MUP. Odabrana ponuda 31 milijun kuna skuplja je drugoplasirane na natječaju. Jeftinija opcija nije zadovoljila bitan uvjet za vožnju na nepristupačnim terenima.
Upravo iz tih razloga koriste se vozila koja, osim vozno manevarskih svojstava i dodatne opreme, posjeduju kruto podvozje. Ministarstvo u svom voznom parku od uvijek koristi vozila s krutim podvozjem.
Široka siva zona u nabavi službenih automobila, kažu upućeni, ponajviše bi se smanjila uvođenjem cjenovne granice.