Googleov poslovni model u konfliktu je s vašom privatnošću

Enkripcija, odnosno šifriranje podataka je najbolji način da ih zaštitite od znatiželjnih pogleda.

3.11.2011.
14:35
VOYO logo

Tako barem priznaje Vincent Cerf, čovjek koji je bio jedan od tvoraca Interneta, a sada je zagovornik i branitelj Googlea. Nedavno je nastupio na jednom panelu sa stručnjakom za sigurnost i privatnost Christopherom Soghoianom, piše Business Insider.

Soghoian je tom prilikom kritizirao Google zbog toga jer pohranjuje previše podataka o svojim korisnicima u nekriptiranom formatu što ove podatke čini dostupnim vladinim zahtjevima za informacijama o određenim korisnicima. A Google dobiva zaista dosta tih zahtjeva. Bilo ih je više od 14.000 samo u prvoj polovici 2010. godine S većinom njih Google se složio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina zahtjeva se odnosi na sumnju na kriminalne aktivnosti, ali uvijek postoji rizik da bi opresivne vlasti mogle iskoristiti ove zahtjeve protiv političkih aktivista, primjerice, da im se omogući uvid u sadržaj njihovih e-mail poruka.

"Vrlo je teško iskoristiti podatke koje ne možete vidjeti. Isto tako, ako su datoteke koje ja pohranim na Google Dokumente (Docs) kodirane ili ako su datoteke koje pohranim na Amazonove diskove kodirane, neće biti moguće monetizirati ih. No, ovo sada ne znači da su Google, Microsoft i Yahoo! zli. Oni ne izlaze izvan svog načina poslovanja kako bi pomogli u provedbi zakona. Riječ je samo o tome da je njihov poslovni model u sukobu s vašom privatnošću", rekao je Soghoian.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vincent Cerf je na to ispravio neke od Soghoianovih navoda. Primjerice, Google skenira samo Gmail poruke kako bi prikazao relevantne oglase, ali ne i sadržaj u Google Dokumentima.

No, slaže se s glavnom tezom:

"Mislim da si u pravu, međutim, nismo mogli pokrenuti naš sustav ako bi sve u njemu bilo kodirano, jer onda ne bi znali koji bi vam oglas prikazali. Dakle, ovo je sustav koji je dizajniran oko određenog poslovnog modela."

Što dakle korisnici mogu učiniti da se zaštite od njuškanja vlasti po njihovim privatnim podacima pohranjenim na internetu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zagovornik prava na privatnost i odnedavno Googleovac Will DeVries u jednom svom tweetu nedavno je savjetovao novinarima, blogerima i biznismenima da "uzmu nekoliko sati i nauče kako koristiti besplatne, široko dostupne sigurnosne mjere za pohranu podataka i komunikaciju".

Drugim riječima, dva visokopozicionirana Googleova zaposlenika iskreno su priznala da Googleovi proizvodi ne štite vašu privatnost. Štoviše, Googleov poslovni model je samim svojim dizajnom u konfliktu s vašim pravom na privatnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci: arti-201110280451006 arti-201107210231006 arti-201104260675006 arti-201106130447006 arti-201105250640006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo